همشهری آنلاین: نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقیب دموکرات را متهم کرد که با مطرح کردن برنامه خروج نیروهای این کشور از عراق تاکتیکی انتخاباتی را پیگیری می‌کند.

خبرگزاری اتریش از کانزاس سیتی گزارش داد، جان مک‌کین در یک گردهمایی گفت خروج نیروها فقط می‌تواند با توجه به اوضاع انجام گیرد، نه به واسطه طرح زمانی «الهام گرفته از هنر و سیاست».

این سناتور از ایالت آریزونا گفت موفقیت در عراق مانند گذشته شکننده است و طرح‌های اوباما می‌تواند آن را به نابودی بکشاند.

وی در ادامه گفت خروج آمریکا از این کشور حاشیه خلیج فارس آن را در اغتشاش فرو برده و موجب تقویت نفوذ ایران می‌شود.

باراک اوباما روز سه‌شنبه در بیان مبانی سیاستش در قبال عراق از چرخشی جامع سخن گفته و وعده خروج نیروهای آمریکا در این کشور ظرف 16 ماه را داد. این سناتور از ایالت ایلینویز در همین حال تاکید کرد که وی آماده اجرای تاکتیک‌های متناسب با شرایط خواهد بود.

بسیج رسانه‌های آمریکا برای سفر خارجی اوباما
قرار است اوباما در جریان سفرش به خاورمیانه و اروپا تحت نظر دایم خبرنگاران نخبه آمریکایی باشد. بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مجریان مشهور از شبکه‌های خبری همچون اخبار شبانگاهی تلویزیون‌های بزرگی همچون ABC، NBC و CBS قرار است هفته آینده اوباما را در سفرش همراهی کرده و گزارش‌های خود را به طور مستقیم از کشورهایی همچون آلمان و فرانسه منتشر کنند.

علاقه رسانه‌های آمریکایی به این سفر گویا شدید است، به طوری که حدود چهل نفر با اوباما همسفر خواهند شد تا به دقت نظاره‌گر عملکرد این نامزد ریاست جمهوری در خارج از کشور باشند.

زمانی که مک‌کین در ماه مارس به اروپا و خاورمیانه سفر کرد، بیشتر ستارگان گزارشگر تلویزیونی آمریکا در استودیوهای خود در نیویورک ماندند. مک‌کین به شکلی آشکار در سایه اوباما که محبوب رسانه‌هاست قرار گرفت. بر اساس آژانس رسانه‌ای تیندال ریپورت (Tyndall Report) آمریکا، اخبار شبانگاهی سه شبکه بزرگ تلویزیونی از ماه ژوئن 114 دقیقه درباره اوباما و فقط 48 دقیقه درباره مک‌کین خبر پخش کرده‌اند.

کد خبر 58269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز