همشهری‌آنلاین: تظاهر کنندگان ضد جنگ آمریکائی با تجمع در برابر ستاد انتخاباتی اوباما در شیکاگو وی را به دوروئی در برخورد با مسئله هسته‌ای ایران متهم و اظهارات او را در مورد احتمال حمله اسرائیل به ایران محکوم کردند

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک روزنامه آمریکائی شیکاگو سان‌تایمز نوشت: بیش از صد فعال سیاسی روز یکشنبه (13 مرداد) به خیابان‌های مرکزی شهر شیکاگو آمدند تا علیه هرگونه جنگ آمریکا علیه ایران تظاهرات کنند.

در این اجتماع که نمایندگان بیش از 18 سازمان سیاسی شرکت داشتند تظاهرکنندگان از مرکز شهر تا کنسولگری اسرائیل و ستاد انتخاباتی باراک اوباما راهپیمائی کردند در حالیکه فریاد می‌زدند ما خواهان عدالت و صلح هستیم. [قطع اعتراض‌آمیز سخنرانی اوباما در فلوریدا]

تظاهر کنندگان مخالفت خود را با نقش اوباما در مسائل خاورمیانه اعلام کردند و خواهان خروج آمریکا از خاورمیانه شدند.

آنها همچنین تمرینات نظامی و مانور هوائی اسرائیل را محکوم کردند و اسرائیل را دولتی دانستند که مقررات ان.پی.تی را نقض کرده است.

تظاهرکنندگان اوباما را متهم کردند که خود را نامزدی صلح دوست معرفی کرده است در حالیکه در رابطه با ادامه برنامه‌های اعلام شده خود در مورد عراق و افغانستان دودلی و تردید داشته است.

یکی از فعالان گروه ائتلاف شیکاگو علیه جنگ و نژاد‌پرستی گفته‌های اوباما مبنی بر ضرورت اعزام 20 هزار نیروی آمریکائی اضافی به افغانستان و تهدید علیه ایران را برخلاف وعده‌های انتخاباتی اوباما دانست.

کد خبر 59836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز