همشهری آنلاین: جان مک‌کین حملات جدیدی را به باراک اوباما آغاز کرده است. او رقیب خود را متهم کرد که تبعیض‌نژادی را به موضوعی انتخاباتی تبدیل کرده است.

اشپیگل آنلاین از واشنگتن گزارش داد، ورود باراک اوباما، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ایالت میسوری آمریکا با واکنش جبهه رقیب او مواجه شد. ریک دیویس، سخنگوی جبهه جمهوری‌خواه، رقبای دموکرات را متهم کرد که با «کارت تبعیض‌نژادی» بازی می‌کنند.

بنا به گزارش نیویورک‌تایمز، دیویس در این رابطه به اظهارات اوباما در گردهمایی در اسپرینگ‌فیلد اشاره کرد.

اوباما گفته بود: «آنها (جمهوری‌خواهان) می‌خواهند شما را از من بترسانند. این را در شعارهایی همچون: او به اندازه کافی میهن‌پرست نیست، چون نام خنده‌داری دارد؛ او مثل همه رییس جمهور‌ها نیست که قیافه‌شان روی اسکناس‌های دلار چاپ شده است؛ او یک خطر است؛ می‌توان دید.»

مدیر تبلیغات انتخاباتی مک‌کین گفت: «باراک اوباما با کارت تبعیض‌نژادی بازی می‌کند. این منفی، شرم‌آور و اشتباه است.»

این در حالی است که بیل برتون، یکی از سخنگویان تیم تبلیغاتی اوباما این اتهام را رد کرد و گفت جبهه مک‌کین موضوعات مهم را حملاتی شخصی به خاطر رقابت‌های انتخاباتی تصور می‌کند.

برتون گفت: «در حال حاضر چالش‌های بزرگ‌ترین همچون وضع بد اقتصادی، سیاست خارجی بی‌مصرف و بحران انرژی وجود دارد. اوباما به هیچ وجه تصور نمی‌کند که جبهه مک‌کین تبعیض‌نژادی را به عنوان یک موضوع مورد استفاده قرار می‌دهد، اما قطعا معتقد است که آنها از موضوعات کوچک سیاسی برای منحرف کردن افکار رای‌دهندگان بهره‌برداری می‌کنند.»

مک‌کین از اظهارات مدیر تبلیغاتی خود دفاع کرد. او با اشاره به اظهارات اوباما به سی ان ان گفت: «در نبرد انتخاباتی هیچ جایی برای چنین مواضعی وجود ندارد.»

وی گفت اینکه اوباما خود را به عنوان قربانی تبعیض‌نژادی تلقی می‌کند و می‌خواهد به عنوان اولین نامزد سیاه‌پوست از یک حزب بزرگ آمریکایی پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بگذارد، چیزی جز حرف‌های ظاهری نیست. 

جبهه اوباما هم حملات مشابهی را به جبهه رقیب وارد کرد. دیوید پلوف، مدیرانتخاباتی اوباما گفت: «ما معتقدیم که لحن نبرد انتخاباتی بیش از این نباید تغییر کند.»

کد خبر 59481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز