چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: باراک اوباما خود را "نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا" خوانده است.

به گزارش بی بی سی انتخابات مقدماتی سرانجام در آمریکا به پایان رسیده و پیش بینی ها حاکی از این است که آقای اوباما توانسته تعداد نماینده لازم برای کسب نامزدی حزب دموکرات را به دست بیاورد. [آشنایی با مسیر انتخابات 2008 ریاست جمهوری آمریکا]

در میان دو ایالتی که در آخرین مرحله انتخابات مقدماتی شاهد رای گیری بودند پیروز ایالت داکوتای جنوبی، خانم کلینتون و پیروز ایالت مونتانا آقای اوباما اعلام شده است.

علیرغم اعلام رسانه های آمریکا در خصوص برتری آقای اوباما در این رقابت ها، خانم کلینتون در سخنرانی در جمع حامیان خود در نیویورک حاضر به پذیرش شکست نشد.

سخنرانی آقای اوباما در سنت پاول مینه سوتا انجام شد، محلی که قرار است گردهمایی حزب جمهوری خواه برای انتخاب رسمی نامزد این حزب برگزار شود.

آقای اوباما در سخنرانی خود تاکید کرد هیلاری کلینتون در دولت او نقش ایفا خواهد کرد.

خانم کلینتون نیز در سخنرانی خود در نیویورک به آقای اوباما و حامیانش بابت "دستاوردهایشان" تبریک گفت.

با این همه وی گفت در خصوص ادامه حضورش در این رقابت ها بلافاصله تصمیمی نخواهد گرفت.

خانم کلینتون پیشتر به برخی قانون گذاران نیویورک گفته بود برای پذیرش معاونت ریاست جمهوری آقای اوباما در مبارزات او و دولت احتمالی اش آماده است.

آقای اوباما علیرغم شکست در ایالت داکوتای جنوبی موفق شد در طول روز به میزان کافی حمایت نمایندگان غیر انتخابی حزب دموکرات را جلب کند و پیروزی او در مونتانا نیز تعداد بیشتری نماینده را از آن او کرد.

پیش از پایان رای گیری، جان مک کین سناتور آریزونا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری که عضو حزب جمهوری خواه است در سخنرانی برای حامیانش در لوئیزیانا گفت :"فصل انتخابات مقدماتی به سر رسیده و مبارزه برای انتخابات سراسری ریاست جمهوری آمریکا آغاز شده است."

آقای مک کین باراک اوباما را متهم کرد که "تغییری غلط" را به مردم آمریکا پیشنهاد می کند .

وی در عین حال در برابر این اتهام که او را پیرو سیاست های آقای بوش می داند از خود دفاع کرد و گفت درخصوص بسیاری از موضوعات با آقای بوش موافقت صد در صد ندارد

کد خبر 54036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز