یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما نامزد دموکرات رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا پس از مناقشات بر سر مراسم‌های جنجالی کشیش سابقش دیگر به کلیسای خود در شیکاگو نمی‌رود.

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، این اعلام انصراف پس از بلوای اخیر به خاطر تازه‌ترین اظهارات مایکل فلگر (Michael Pfleger)، کشیش کاتولیکی که موعد بازنشستگی‌اش نزدیک است، صورت می‌گیرد. بر اساس ویدیویی که در اینترنت منتشر شد، او هیلاری کلینتون، رقیب اوباما را دست انداخته و گفته بود این نامزد دموکرات معتقد است نامزدی این حزب به وی خواهد رسید، چون سفید پوست است.

تصمیم اوباما به ترک کلیسای ترینیتی یونایتد در شیکاگو که دو دهه در آن عبادت می‌کرده است، پس از آن اتخاذ شده است که کشیش جرمیا رایت (Jeremiah Wright)، سلف روحانی کنونی کلیسا هم اظهارات انتقادی را مطرح کرده بود.

رایت در سخنرانی‌هایی که دستکم ظرف دو ماه گذشته داشته گفته است احتمالا دولت آمریکا مسوول گسترش ایدز در جامعه سیاهپوستان است و برخی اقدامات نظامیان آمریکایی را به تروریسم تعبیر کرده است.

اوباما مراسم‌های جنجال‌برانگیز رایت و فلگر را محکوم کرده است. اوباما چند روز پیش گفت «عمیقا از لفاظی‌های تفرقه‌افکنانه و ارتجاعی» فلگر مایوس شده است.

کد خبر 53813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز