یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: انجمن ملی تفنگ (NRA)، لابی‌گر تسلیحاتی تاثیرگذار آمریکا در اجلاس سالانه‌اش به باراک اوباما و هیلاری کلینتون، نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا حمله کرد.

خبرگزاری سوئیس گزارش داد، اعضای ارشد NRA در اجلاس لوئیزویل هشدار دادند هر دو این نامزدها حق در اختیار داشتن اسلحه را در آمریکا محدود می‌کنند.

کریس کاکس، رییس موسسه حقوقی NRA در برابر هیات‌های حاضر در این اجلاس که از روز جمعه کارش را آغاز کرده است، گفت: «حضور شما در اینجا این پیام را به شکلی بسیار قوی به باراک اوباما و هیلاری کلینتون می‌فرستد: ما حواس‌مان به شما هست.»

لابی‌گران تسلیحاتی هنوز به صورت رسمی پیش از برگزاری کنگره حزبی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در تابستان از نامزدی هیچ یک از کاندیداهای مطرح حمایت نکرده‌اند. با این حال در جریان این اجلاس مشخص شد که بسیاری از این هیات‌ها از جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواهان حمایت می‌کنند.

بدین ترتیب این سناتور آریزونا روز جمعه در مقابل 6500 نماینده NRA در لوئیزویل قرار گرفت و برای خودش تبلیغ کرد. مک‌کین گفت: «دو دهه است که من تلاش‌ها برای ممنوعیت تسلیحات، مهمات و مجله‌های جنگی را رد کرده‌ام.»

NRA نیرویی تاثیرگذار در سیاست آمریکا محسوب می‌شود. این انجمن تاثیری بسزا را در پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات 1994 کنگره و همچنین در دو پیروزی جورج بوش برای تصدی ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های 2000 و 2004 داشت.

کد خبر 52222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز