شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما حمایت ۹ هیئت نمایندگی بزرگ در کنوانسیون نهایی دموکرات‌ها، برای انتخاب کاندیدای نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را کسب کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس، دونالد پاین نماینده کنگره که پیش از این از هیلاری کلینتون حمایت کرده بود نیز خود را در میان حامیان جدید اوباما قرار داده‌است.

علاوه بر این فدراسیون کارمندان دولت آمریکا حمایت خود را از اوباما اعلام کرده‌اند. این اتحادیه اعلام کرده است که دارای 600 هزار عضو است که اغلب آن‌ها در دولت‌های فدرال و واشنگتن دی سی به کار مشغول هستند.

اوباما که پس از پیروزی در انتخابات داخلی حزب دموکرات در کارولینای شمالی در حال کسب امتیازات بیشتری نسبت به رقیب خود هیلاری کلینتون است، در سخنانی پس از اعلام حمایت ۹ هیئت نمایندگی در کنواسیون دموکرات‌های به نفع وی گفت: من خوشحالم که تعدادی از هیئت‌های نمایندگی بزرگ در حال گام برداشتن در مسیر ما هستند.

سناتور ایلینوی سپس با اشاره مستقیم به کاندیدای نهایی جمهوریخواهان درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: من تصور می‌کنم اکنون شرایط بهتری برای کاندیداتوری نهایی من و متمرکز کردن حزب(دموکرات) برای پیروزی بر جان مک کین وجود دارد.

با کسب حمایت این ۹ هیئت نمایندگی بزرگ، اوباما به کاندیداتوری نهایی در حزب دموکرات نزدیک‌تر شده‌است.

آنگونه که نیویورک تایمز گزارش داده است، اوباما تا کنون از حمایت ۲۶۶ هیئت نمایندگی بزرگ برخوردار شده در حالی ۲۶۳ هیئت نمایندگی نیز از کلینتون حمایت می‌کنند.

حمایت هیئت‌های نمایندگی بزرگ، کارمندان دولت و شخصیت‌های عضور حزب دموکرات برای باراک اوباما و هیلاری کلینتون حیاتی است زیرا هیچ یک از این دو کاندیدا نخواهند توانست در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ایالت‌های آمریکا به میزان کافی هیئت نمایندگی کسب کنند.

برای کسب کاندیداتوری نهایی در حزب دموکرات، کسب حمایت ۲۰۲۵ هیئت نمایندگی ضروری است. اوباما اکنون دارای ۱۸۵۴ هیئت نمایندگی و کلینتون دارای ۱۶۹۶ هیئت نمایندگی است.

این در حالی است که در ادامه رقابت‌های داخلی در ایالت‌ها (۶ انتخابات داخلی باقی مانده است) تنها ۲۱۷ هیئت نمایندگی نصیب کاندیداها خواهد شد.

کد خبر 51372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز