همشهری آنلاین: باراک اوباما در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ایالت کارولینای شمالی به پیروزی رسید و هیلاری کلینتون در ایالت ایندیانا ادعای پیروزی کرد.

به گزارش بی بی سی، به رغم ادعای هیلاری کلینتون مبنی بر پیروزی در ایالت ایندیانا رسانه‌های امریکا اعلام کرده‌اند که هنوز نمی‌توان با قطعیت درباره نتیجه انتخابات در ایالت ایندیانا نظر  داد. تا کنون 92 درصد آرا در ایندیانا شمارش شده‌اند و هیلاری کلینتون که به نظر می‌رسد برای بقا در رقابت داخلی دموکرات‌ها برای کسب کاندیداتوری نهایی  در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی در ایالت ایندیانا نیاز دارد با کمتر از دو درصد از اوباما در ایندیانا پیش است.

به گزارش آسوشیتد پرس، اوباما در سخنانی پس از پیروزی در انتخابات داخلی حزب دموکرات در ایالت کارولینای شمالی گفت: با کسب پیروزی امشب(سه شنبه 6 مه) ما به کمتر از 200 هیات نمایندگی برای کاندیداتوری نهایی  جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیاز داریم.

با شمارش 99 درصد آرا در ایالت کارولینای شمالی مشخص شد که اوباما با کسب 56 درصد آرا در برابر هیلاری کلینتون دیگر نامزد دموکرات‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی رسیده است. هیلاری کلینتون در انتخابات ایالت کارولینای شمالی 42 درصد آرا را کسب کرد.

هیلاری کلینتون که درایالت ایندیانا ادعای پیروزی کرده است نیز در سخنانی گفت: با تشکر از شما من با تمام سرعت به سمت کاخ سفید در حرکت هستم.

با شمارش 92 درصد آرای ایندیانا مشخص شده است که تا کنون هیلاری کلینتون توانسته است با 51 درصد آرا در برابر 49 درصد از اوباما در ایندیانا پیشی بگیرد

کد خبر 51125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز