همشهری آنلاین: حزب دمکرات نتایج انتخابات در دوایالت میشیگان و فلوریدا را به طور مشروط پذیرفت.

به گزارش بی بی سی، حزب دمکرات آمریکا مجوز حضور هیات‌های نمایندگی دو ایالت میشیگان و فلوریدا در کنواسیون ملی این حزب را صادر کرد.

به موجب تصمیم حزب دمکرات، آرای هریک ازهیات‌های نمایندگی دو ایالت یاد شده در کنوانسیون ملی حزب دموکرات نصف رای به حساب خواهد آمد. این مساله برای هیلاری کلینتون که امیدوار بود از این طریق بتواند از نظر تعداد هیات‌های نمایندگی به باراک اوباما نزدیک شود ، به مثابه یک شکست شده است.

 با تصمیم حزب دموکرات مبنی بر عدم اختصاص یک رای کامل برای هیات‌های نمایندگی ایالات میشیگان و فلوریدا همچنان اوباما با اختلاف قابل توجهی نسبت به هیلاری کلینتون پیشتاز خواهد بود.

با وجود آنکه پیشتر کلینتون به طور رسمی در  انتخابات داخلی حزب دمکرات در ایالات  میشیگان و فلوریدا به پیروزی رسیده بود، به دلیل برگزار شدن پیش از موعد این انتخابات در ماه ژانویه، حزب دموکرات نتیجه انتخابات در ایالات میشیگان و فلوریدا را نپذیرفته بود.

با توجه به تصمیم اخیر حزب دموکرات آمریکا هیلاری کلینتون در ایالت میشیگان 69 هیات نمایندگی کسب خواهد کرد و اوباما 59 هیات نمایندگی. در فلوریدا نیز کلینتون 105 هیات نمایندگی و باراک اوباما 67 هیات نمایندگی کسب کردند.

با احتساب آرای ایالات میشیگان و فلوریدا فاصله اوباما و کلینتون  به تعداد 48 نمایندگی کمتر شده است. پیشتر فاصله هیات نمانیدگی این دو کاندیدای حزب دمکرات 202 هیات نمایندگی بود که با تصمیم اخیرحزب دموکرات به 156 هیات نمایندگی رسید. البته با توجه به این که رای هر یک از هیات‌های نمایندگی دو ایالت میشیگان و فلوریدا نصف رای به حساب می‌آید، در واقع اختلاف کلینتون با اوباما تنها به میزان 24 هیات نمایندگی کاهش یافته است. در نتیجه اوباما همچنان پیشتاز قاطع رقابت‌های داخلی حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

هیات‌های نمایندگی و نمایندگان عالی دمکرات‌ها در ماه اوت در دنور گردهم می‌آیند تا رسما کاندیدای نهایی دمکرات‌ها را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزینند.

کد خبر 53812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز