یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: با پایان رسمی رقابت سرسختانه نامزدهای حزب دمکرات، جدال اصلی برای راه پیدا کردن به کاخ سفید میان اوباما و مک کین رسماً آغاز شد.

هیلاری کلینتون پس از حدود ۱۷ ماه بالاخره از رقابت‌ها کنار رفت و حمایت کامل خود را با تمام توان از نامزدی اوباما اعلام کرد.

حالا باراک اوباما باید در مقابل مک کین قرار گیرد،کسی که بسیاری به او  لقب رئیس‌جمهوری جنگ داده‌اند.

آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اوباما با ۴۶.۹ درصد آرا در مقابل مک کین با ۴۴.۴ درصد آرا فعلا پیروز انتخابات  است.

مک کین ولی در اقدامی زود هنگام تلاش خود را برای انتخاب معاون آینده رئیس‌جمهوری خود آغاز کرد و  قصد دارد با معرفی یک چهره شاخص به‌عنوان معاون خود ورق را به نفع جمهوریخواهان برگرداند.

انتخاب معاون ریاست‌جمهوری برای مک کین از جهت دیگری هم اهمیت دارد، زیرا درصورتی که وی به مقام ریاست‌جمهوری آمریکا برسد با ۷۲ سال سن مسن‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ آمریکا خواهد بود.

راهبرد مک کین استفاده از معاون جوان است. او با معرفی یک معاون جوان  به مردم و افکار عمومی اعلام خواهد کرد که برای خدمت به کشور یک تیم کامل دارد، اما در مقابل اوباما هنوز جوان است و بی‌تجربه، و باید یک معاون پیر معرفی کند و  اکنون جدی‌ترین گزینه برای او هیلاری کلینتون است.

کارشناسان سیاسی در آمریکا از وجود ۳ گزینه احتمالی برای معاون اولی مک‌کین خبر می‌دهند.

تحلیلگران از چارلی کریست فرماندار محبوب فلوریدا، بابی جیندال فرماندار جوان و هندی تبار لوئیزیانا و در نهایت مایت رامنی رقیب پیشین مک کین در مبارزات انتخاباتی، به‌عنوان ۳ گزینه محتمل برای معاون اولی این نامزد جمهوریخواه نام می‌برند.

البته در میان این ۳ نفر مایت رامنی از سایر گزینه‌ها اقبال بیشتری برای تصدی پست معاون اولی رئیس‌جمهوری مک کین را دارد.او هفته گذشته مایت رامنی را به خانه مسکونی خود در ایالت آریزونا دعوت کرد و در این باره با وی به گفت‌وگو پرداخت.

رامنی که فرماندار پیشین ماساچوست بوده به‌عنوان یک تاجر موفق از قابلیت بالایی در مدیریت امور اقتصادی برخوردار است و محبوبیت خوبی هم دارداما عقاید مورمون او می تواند دردسر ساز  باشد.

کد خبر 54318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز