جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما در دیداری کاملا محرمانه با رقیب سابق خود هیلاری کلینتون در واشنگتن مذاکره کرد.

روزنامه آلمانی دی ولت گزارش داد، از جانب تیم تبلیغاتی اوباما اعلام شد موضوع این دیدار «در این خصوص بود که چگونه سازماندهندگان تبلیغات انتخاباتی آنها با یکدیگر همکاری کنند و کار را پیش ببرند.»

این دو سناتور پس از ملاقات‌شان بیانیه مشترکی صادر کردند. به نوشته «نیویورک تایمز» در این بیانیه دو طرف تاکید کردند که آنها «مباحثه‌ای پرفایده را درباره کار مهمی که باید انجام گیرد (تا در انتخابات ریاست جمهوری) ماه نوامبر پیروزی عاید دموکرات‌ها شود، داشتند.»

این روزنامه گزارش داد ابتکار این دیدار از جانب کلینتون بوده است. با این حال درباره معاونت ریاست جمهوری بحثی میان دو طرف انجام نگرفته است.

این ملاقات در موعدی کاملا محرمانه و مکانی سری برگزار شد. این دیدار به حدی محرمانه برگزار شد که مسوولان مطبوعاتی اوباما تازه بعد از آغاز آن در واشنگتن از شیکاگو عازم محل برگزاری آن شدند.

اوباما ساعت 18 به وقت محلی واشنگتن به ماناساس، منطقه‌ای حوالی فرودگاه واشنگتن، وارد شد. پس از آن، خبرنگاران بیهوده در هواپیمای چارتر منتظر نامزد حزب دموکرات نشستند. پس از سه ربع ساعت آنها پروازشان را بدون اوباما آغاز کردند.

یکی از مشاوران اوباما تایید کرد که حدود ساعت 20 رییس او با هیلاری کلینتون در خانه شخصی وی در واشنگتن در خیابان وایتهون ملاقات کرده است. حیات پشتی این خانه به سفارت انگلیس می‌رسد و در یک بن‌بست واقع است.

خبرنگاران آمریکایی به سرعت خودشان را به محل رساندند. آنها آنجا به همکاران‌شان برخوردند که شش ساعت زودتر به آنجا رسیده و چشم از محل برنداشته بودند، اما متوجه هیچ رخداد قابل توجهی نشده بودند.

تا صبح نه کلینتون و نه اوباما از این خانه خارج نشدند. خانه روشن بود، اما به طور نامعمول ساکت. یک مینی‌بوس خاکستری مقابل درب خانه پارک کرده بود. گاه و بیگاه کارکنانی برای جابه‌جا کردن آن می‌آمدند و می‌رفتند.

اوباما خبرنگاران پایتخت‌نشین را دور زد. این را رییس تیم رسانه‌ای اوباما حدود نیمه شب تایید کرد. او با کلینتون در محلی بی‌طرف ملاقات کرد. کلینتون در واشنگتن دوستانی دارد که اماکنی مخفی را در اختیار دارند که پیش از این هم سال گذشته محل ملاقات‌های محرمانه او بوده‌اند. اوباما هم همین طور.

ستاد کلینتون پیش از این در آخرین بیانیه‌اش اعلام کرد که هیلاری در پی کسب معاونت ریاست جمهوری نیست. در این بیانیه آمده است که او درباره این موضوع «فقط خودش تصمیم می‌گیرد و نه شخص دیگری.» تصمیم‌گیری در این باره نیز «فقط در اختیار به سناتور اوباماست.»

اوباما هم تقریبا همین لفظ را در قبال تیم رسانه‌ای‌اش به کار گرفت. وی گفت: «من زمانی درباره معاونت ریاست جمهوری صحبت می‌کنم که کسی را برگزیده باشم. چیزهایی را هم که شما قبل از این شنیده‌اید، من نگفته‌ام و برای همین غلط هستند. درباره این موضوع فقط خودم صحبت می‌کنم و در این باره با مطبوعات حرفی نمی‌زنم.»

کد خبر 54092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز