یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

نانسی پاتریشیا پلوسی با نام نانسی پاتریشیا دوآلساندرو در بالتیمور به دنیا آمد. او متولد ۲۶ مارس ۱۹۴۰ در ایالت مریلند، آمریکا است.

پلوسی

او  که دختر تامس جی دو آلساندرو جونیور، شهردار بالتیمور و نماینده بالتیمور در کنگره آمریکا بود، بعدها عنوان شهردار بالتیمور و نماینده مجلس ایالتی خدمت کرد. سپس به کالیفرنیا نقل مکان کرد و در آنجا در حزب دموکرات به فعالیت پرداخت.

او که از ازدواجش با پل فرانک پلوسی صاحب ۵ فرزند شده بود، صبر کرد تا کوچکترین دخترش به دبیرستان برود و سپس نامزد نمایندگی کنگره شد.

 او در سال ۱۹۸۷ برای اولین بار به نمایندگی مجلس نمایندگان آمریکا درآمد. او که به عنوان نماینده‌ای لیبرال از سانفرانسیسکو به کنگره راه یافته بود، در در سال ۲۰۰۱ به عنوان یکی از اعضای گروه رهبری فراکسیون اقلیت مجلس نمایندگان (minority whip) انتخاب شد و در سال ۲۰۰۳ رهبر فراکسیون اقلیت دموکرات شد.

پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات کنگره باعث شد که او به عنوان اولین زن در تاریخ آمریکا به مقام ریاست مجلس نمایندگان آمریکا  (Speaker of the House) در صد و دهمین کنگره آمریکا برسد.

او یک بار از  ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ و بار دیگر از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان و نیز از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ رهبر مجلس نمایندگان بود. از سال ۲۰۱۹ تاکنون نیز دوباره رهبر مجلس نمایندگان است.

کد خبر 58518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز