شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جوزف بایدن (Joseph Biden) متولد ۲۰ نوامبر ۱۹۴۲، و تا سال ۲۰۲۰ سناتور ارشد آمریکایی از ایالت دلاواربود. وی هم اکنون چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است.

بایدن

او یکی از اعضای حزب دمکرات آمریکا محسوب می‌شود و پیش از رسیدن به مقام رئیس جمهوری آمریکا در حال سپری کردن ششمین دوره سناتوری خود بود.

جوزف بایدن که به اختصار جو بایدن نامیده می‌شود،  از نظر مدت عضویت در سنای آمریکا در میان دمکرات‌ها مقام چهارم را دارد. بایدن همچنین طولانی‌ترین دوره نمایندگی از ایالت دلاوار را در سنا داشته است.

او همچنین در صد و دهمین دوره کنگره آمریکا (نامی است که به طور مشترک بر مجلس سنا و نمایندگان آمریکا اطلاق می‌شود) ریاست کمیته روابط خارجی را عهده دار است.

بایدن در گذشته نیز در این مقام خدمت کرده است. این سناتور کهنه کار آمریکایی پیشتر نیز در مقام رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا به انجام وظیفه پرداخته است.

او در مقام کاندیدای حزب دمکرات آمریکا نیز در رقابت‌های مقدماتی این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حضور یافته بود، اما پس از برگزاری انتخابات مقدماتی در آیوا از کاندیداتوری انصراف داد.

در ۲۲ اوت ۲۰۰۸ نیز خبرگزاری‌ها اعلام کردند که باراک اوباما کاندیدای دمکرات‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن را به عنوان معاون خود در صورت پیروزی در انتخابات برگزیده است.

جوزف بایدن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای تعیین نامزد این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ شرکت کرد. او با شکست دادن رقبایش در نهایت به عنوان نامزد حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات شد.

جوزف بایدن به همراه یار انتخاباتی‌اش، کاملا هریس با پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ و کسب حدود ۷۵ میلیون رای به عنوان چهل‌وششمین رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شد.

بایدن با ۷۷ سال سالمندترین رئیس‌جمهور آمریکا است و بیشترین رای در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به دست آورد.

کد خبر 61307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز