یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: حوادث ۱۱ سپتامبر یک سری حملات انتحاری و تروریستی است. این عملیات با هماهنگی کامل میان عناصر تروریست در این روز در سال ۲۰۰۱ به وقوع پیوست.

11 سپتامبر

صبح ۱۱ سپتامبر ۱۹ نفر، که بنا به گفته منابع غربی اعضای القاعده بودند و یا با این گروه در ارتباط بودند؛ چهار هواپیمای تجاری را ربودند و خلبانی هر یک از این هواپیماها را بر عهده گرفتند.

ربایندگان با قصد قبلی دو هواپیمای (یونایتد ایرلاینز پرواز شماره ۱۷۵ و آمریکن ایرلاینز پرواز شماره ۱۱) را به دو برج تجارت جهانی کوبیدند

برج اول ساعت ۸:۴۶:۳۰ مورد اصابت قرار گرفت و هواپیمای دوم ساعت ۹:۰۲:۵۹ برج دوم را مورد هدف قرار داد. هر یک از این هواپیماها به دو برج شماره یک و دو تجارت جهانی برخورد کردند.

مدت کوتاهی پس از این حادثه، هر دو برج فرو ریختند (برج اول پس از ۱۰۲ دقیقه و برج دوم پس از ۵۶ دقیقه) و خساراتی نیز به ساختمان‌هایی که اطراف این دو برج بود؛ وارد آمد.

ربایندگان پرواز سوم نیز هواپیمای آمریکن ایرلاینز پرواز شماره ۷۷ را به یکی از اضلاع ساختمان پنتاگون (مقر وزارت دفاع آمریکا) واقع در آرلینگتون کاونتی در ایلات ویرجینیا کوبیدند.

در نزدیکی واشنگتن دی سی نیز مسافران و خدمه هواپیمای چهارم (یونایتد ایرلاینز پرواز ۹۳) تلاش کردند کنترل مجدد هواپیما را از ربایندگان باز پس گیرند، اما این هواپیما در زمینی واقع درنزدیکی شهر کوچک شاکسویل در ایالت پنسیلوانیا سقوط کرد.

در حوادث ۱۱ سپتامبر  ۲۰۰۱ علاوه بر ۱۹ رباینده این چهار هواپیما، ۲.۹۷۴ نفر نیز جان باختند. یکی دیگر از قربانیان نیز به دلیل عارضه ریوی درگذشت و ۲۴ نفر هم بر اثر وقایع ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱مفقود شدند

کد خبر 30993
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز