دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: چارلز تیموتی هیگل (Charles Timothy "Chuck" Hagel) در سال ۱۹۴۶ در نورت پلات ایالت نبرسکا آمریکا به دنیا آمد.

چارلز تیموتی هاگل

چاک هیگل سیاستمدار و سناتور سابق ایالات متحده امریکا از ایالت نبراسکا از حزب جمهوری‌خواه می‌باشد.

وی در جنگ ویتنام حضور داشته و در دورانی که فرماندهی یک جوخه پیاده نظام را بر عهده داشت دو بار مدال پرپل هارت را دریافت کرد.

هیگل همچنین مدال صلیب شجاعت ویتنام، مدال تقدیر ارتش و نشان پیاده نظام مبارز ایالات متحده را دریافت کرده است. وی که عضو حزب جمهوری‌خواه این کشور است، اولین بار در سال ۱۹۹۶ با پیروزی در انتخابات، به مجلس سنا راه یافت.

هیگل در سال ۲۰۰۲ برای بار دوم در انتخابات مجلس سنا به پیروزی دست یافت و سرانجام در سال ۲۰۰۸ فعالیت سیاسی وی در سنا به پایان رسید.

در کارنامه چاک هیگل ریاست شورای آتلانتیک، و نایب رئیس هیئت مشاوران اطلاعاتی رئیس جمهور و تدریس در دانشکده روابط بین‌الملل ادموند ای. والش دانشگاه جرج‌تون به چشم می‌خورد.

چاک هیگل دسامبر ۲۰۱۲ به عنوان کاندید پست وزارت دفاع ایالات متحده در دور دوم ریاست باراک اباما و به عنوان جانشین لئون پانتا مطرح شد.

26 فوریه سال 2013 سناتورهای کنگره با ر‌أی‌گیری نهایی به هیگل اعتماد کردند و با ۵۸ رأی موافق در برابر ۴۸ رأی مخالف سکانداری نیروی نظامی پرهزینه آمریکا را به او سپردند.

او در نوامبر سال 2014 از سمت خود استعفا داد.

کد خبر 197150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز