همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس آمریکا با ۲۲۰ رای نانسی پلوسی نماینده دمکرات کالیفرنیا را برای ریاست یکصد و شانزدهمین مجلس برگزیدند.

پلوسی

به گزارش ایرنا از نیویورک در نخستین جلسه این مجلس که پس از انتخابات ششم نوامبر ۲۰۱۸ (۱۵ آبان ماه) برگزار شد، ۴۳۵ نماینده حضور داشتند.
از این تعداد ۲۳۵ نفر، از حزب دمکرات و ۱۹۹ نفر هم از حزب جمهوریخواه هستند که نشان دهنده اکثریت دمکرات‌ها بر این مجلس است.

برای ریاست این مجلس، نانسی پلوسی از حزب دمکرات و کوین مک کارتی از حزب جمهوریخواه نامزد شدند و دو نفر از حزب دمکرات و جمهوریخواه پیش از رای گیری، ویژگی های نامزدهای جناح خود را تشریح کردند.

هاوکیم جفریس از طرف دمکرات ها، پلوسی را برای صیانت از قانون اساسی و حمایت از حقوق مردم مناسب توصیف کرد و لیس چنی از جمهوریخواهان هم سعی کرد مک کارتی را مناسب این مسئولیت جلوه دهد و یکی از دلایل آن را هم موافقت با دیوار مرزی اعلام کرد.
چند نفر دیگر هم به صورت مستقل، نامزد این پست شده بودند که در رای گیری شفاهی و شفاف که هر نماینده پس از اعلام نام وی از سوی منشی مجلس، رای خود را اعلام می کرد، نانسی پلوسی ۲۲۰ رای و مک کارتی هم ۱۹۶ رای را به دست آورد.

در این دوره از مجلس نمایندگان ۳۳۳ نفر مرد و ۱۰۲ نفر هم زن هستند. از این تعداد ۹۰.۷ درصد مسیحی، ۶ درصد یهودی و همچنین مسلمان، بودیسم و هندوئیسم هستند.

رهبری اکثریت دمکرات ها را در این دوره استنی هویر و رهبری اقلیت جمهوریخواهان را کوین مک کارتی بر عهده خواهند داشت. ۶۰ دمکرات و ۳۱ جمهوریخواه اعضای جدید در این مجلس هستند. که از این تعداد ۳۶ نفر آنها را زنان تشکیل می دهند.

در پایان دوره پیشین، تعداد دمکرات ها ۱۹۶ نفر و تعداد جمهوریخواهان ۲۳۶ نفر بود.

به این ترتیب، مجلس نمایندگان پس از هشت سال بار دیگر در دست دمکرات‌ها قرار گرفت که با توجه به اختلاف های شدیدی که با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دارند، دوره پر تنشی برای این دوره از مجلس پیش بینی می‌شود.

کد خبر 427365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha