همشهری آنلاین: وزیر دفاع انگلستان مخالفت خود را با برقراری تعیین جدول زمانبندی خروج نیروهای خارجی مستقر در عراق اعلام کرد

به گزارش همشهری آنلاین، نوری المالکی، نخست وزیر عراق اخیرا موضوع تعیین جدول زمانبندی شده برای خروج نیروهای نظامی خارجی مستقر در عراق را مطرح کرده است. وی این موضوع را پس از طرح توافقنامه امنیتی میان آمریکا و عراق طرح کرده است. این طرح با مخالفت دولت آمریکا مواجه شد و در عراق نیز بعضی از گروه‌ها بخصوص کردهای این کشور ابراز نارضایتی کرده اند. اما بسیاری از گروهای سیاسی در عراق و همچنین حزب دمکرات آمریکا از این طرح استقبال کردند.

در تداوم این اظهار نظرها، دولت انگلیس نیز با این طرح مخالفت کرد. بعد از آمریکا، بیشترین نیروهای نظامی در عراق متعلق به انگلیس است.

به گزارش خمهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دس براون، وزیر دفاع انگلیس، پنجشنبه شب (20 تیر)  در نشستی در واشنگتن در انعکاس موضع دولت آمریکا اظهار داشت: من با تعیین جدول زمانبندی برای انجام تغییرات عملیاتی در عراق و افغانستان موافق نیستم. وی افزود: این تصمیم‌ها به شرایط منطقه بستگی دارد.

آمریکا و عراق در حال مذاکره برای حضور طولانی مدت نیروهای آمریکایی پس از 31 دسامبر سال جاری میلادی هستند. دولت عراق نیز تاکنون اعلام کرده که بدون اعلام یک زمان مشخص برای خروج نیروهای خارجی، این مذاکرات به جایی نخواهد رسید.

این درحالی است که جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا نیز همچنان مخالف تعیین یک جدول زمانبدی برای خروج نیروهای نظامی از عراق است.

براون که به مناسبت پنجاهمین سالگرد توافق دوجانبه دفاعی انگلیس - آمریکا به واشنگتن سفر کرده، قرار است با رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا نیز دیدار داشته باشد.

حدود هشت هزار سرباز انگلیسی در افغانستان و حدود چهار هزار نفر دیگر در عراق حضور دارند.

کد خبر 57642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز