همشهری آنلاین: تعدادی از مردم بغداد سه‌شنبه (15 مرداد) با برپایی تظاهراتی اعتراضشان را به درخواست کردها در خصوص شهر کرکوک اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی الجزیره، صدها تن از مردم منطقه الاعظمیه بغداد با برپایی تظاهراتی گسترده درخواست کردها مبنی بر پیوستن کرکوک به منطقه کردستان عراق را محکوم کردند.

تظاهر کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود، با تقسیم کشور مخالف هستند.

دو روز پیش نیز تظاهراتی مشابه در شهرک الحویجه در شهر کرکوک برگزار شده بود و شرکت کنندگان در این تظاهرات نیز مخالفتشان را با درخواست احزاب کرد مبنی بر پیوستن کرکوک به کردستان عراق اعلام کرده بودند.

این در حالی است که قرار است امروز پارلمان عراق نشستی را جهت تصویب قانون استانداری‌ها و بودجه کشور برگزار کند.

رهبران سیاسی عراق روز دوشنبه نشستی برای بررسی راهکاری موقت جهت حل و فصل بحران مربوط به آینده شهر کرکوک و فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات داخلی برگزار کردند.

خالد عطیه نایب رئیس پارلمان عراق، تاکید کرد: تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری نشست پارلمان در روز سه‌شنبه در پی توافق اولیه بین رهبران سیاسی عراق انجام شد.

وی افزود: کمیته‌های ویژه هم چنان بر روی تنظیم قانون جهت ارایه آن به پارلمان تلاش می‌کنند.

چنانچه پارلمان عراق نتواند امروز قانون مذکور را تصویب کند، تصویب آن تا بعد از پایان تعطیلات پارلمانی به تاخیر می‌افتد.

پیش از این نیز قرار بود روز یکشنبه نشست پارلمان برای تصویب قانون انتخابات استانداری‌ها برگزار شود که به دلیل تداوم اختلاف نظر بین احزاب سیاسی عراق به تاخیر افتاد.

کد خبر 59909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز