چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه وال استریت ژورنال از تصمیم مقتدی صدر، روحانی شیعه عراقی برای خلع سلاح ارتش مهدی و تبدیل این ارتش به یک گروه یا سازمان اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، روزنامه‌ وال استریت ژورنال نوشت که مقتدا صدر درصدد خلع سلاح شبه نظامیان ارتش مهدی است و بلافاصله پس از خلع سلاح این ارتش رسما اعلام خواهد کرد که این ارتش به یک سازمان اجتماعی تبدیل خواهد شد که وظیفه‌ اصلی این سازمان ارائه خدمات به شهروندان عراقی است.

این روزنامه هم‌چنین به نقل از منابع مسئول عراقی نوشت، بر اساس اسناد جدید به دست آمده شیخ صلاح العبیدی، سخنگوی صدر به این روزنامه تاکید کرده است که ارتش مهدی از این پس با هدایت مستقیم مراجع دینی عراق به کار خود در این کشور ادامه خواهد داد و مقتدی صدر به نوعی رسما از رهبری این ارتش و ارائه‌ برنامه‌ کاری و دستورات مستقیم به آن کناره‌گیری می‌کند.

عبیدی همچنین تاکید داشته است، ارتش المهدی بر اساس این تغییرات جدید فعالیت‌های خود را تغییر داده و از فعالیت‌های نظامی به فعالیت‌های اجتماعی و دینی متمرکز خواهد شد و در تلاش برای ارائه‌ی خدمات لازم به شهروندان عراقی خواهد بود.

این روزنامه‌ آمریکایی همچنین بر اساس این اسناد به دست آمده می‌نویسد: طبق دستورات صریح، هیچ یک از اعضای ارتش المهدی از این پس حق حمل سلاح را ندارند و در حال حاضر نیز اعلامیه‌هایی در نقاط مختلف عراق بر دیوارها نصب شده است که گویای این واقعیت است.

در این اعلامیه‌ها قید شده است که ارتش المهدی به زودی اعلام خواهد کرد که فعالیتهای جدید خود را تغییر داده و درصدد متمرکز شدن بر فعالیت‌های اجتماعی است.

این روزنامه‌ آمریکایی هم‌چنین به نقل از سخنگوی ارتش آمریکا آورده است: ارتش آمریکا از این اخبار جدید استقبال می‌کند اما امیدوار است که واقعیت این اخبار ثابت شود و تنها در حد سخن نباشد.

کد خبر 60000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز