گروه حوادث: کارگر کارخانه پلاستیک‌سازی‌ در جریان یکی از بی‌سابقه‌ترین جنایات ایالت کنتاکی، پس از مشاجره با سرپرست شیفت، به روی او و ۶ کارگر دیگر آتش‌گشود.

این مرد ۲۵ ساله پس از به قتل رساندن ۵ کارگر با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد.

شلیک مرگبار

به گزارش رویترز، نیمه شب چهارشنبه گذشته، به‌دنبال شلیک‌های مرگبار در کارخانه ساخت قطعات پلاستیکی آتلانتیس، پلیس منطقه هندرسون در ایالت کنتاکی در جریان یکی از بی‌سابقه‌ترین جنایات این منطقه قرار گرفت.

عامل جنایت جوان ۲۵ ساله‌ای به نام وسلی نیل‌هایدان بود که پس از ورود به اتاق سرپرست شیفت نیمه شب کارخانه و مشاجره با او، وی را به ضرب گلوله از پای در آورده و پس از آن به روی دیگر کارگران آتش گشوده بود.

با حضور ماموران پلیس در محل این کارخانه تحقیقات اولیه آغاز و مشخص شد، مرد تیرانداز پس از آنکه سرپرست شیفت و 4 نفر از کارگران را به قتل رسانده، با شلیک گلوله به سرش به زندگی خود نیز پایان داده است.

به‌دنبال این جنایت بی‌سابقه، اجساد قربانیان به پزشکی قانونی منتقل شد و یکی از کارگران که در جریان این تیراندازی به شدت مجروح شده بود از طریق امداد هوایی به بیمارستان انتقال یافت.

در جست‌‌وجوی انگیزه جنایت

« جوان مهاجم به‌دنبال مشاجره با سرپرست نیمه شب کارخانه، شروع به تیراندازی تصادفی به ۶ کارگر دیگر کرد که در این میان ۵ نفر از آنها کشته شدند و یک نفر نیز به شدت مجروح شد.

ما هنوز از انگیزه اصلی این جنایت و اینکه مشاجره با سرپرست کارخانه بر سر چه موضوعی بوده است، خبری نداریم اما تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.»

دیوید پیلر- یکی از مقامات پلیس منطقه هندرسون- که ساعاتی پس از جنایت در یک نشست خبری حضور یافته بود با بیان این جملات به خبرنگاران گفت: تحقیقات نشان می‌دهد مرد تیرانداز پیش از این با تعدادی از کارگران اختلاف داشته و این مسئله می‌تواند یکی از انگیزه‌های تیراندازی مرگبار باشد.

اظهارات این مقام پلیس در حالی صورت می‌گیرد که یکی از کارمندان کارخانه که از نزدیک شاهد این جنایات بود، به خبرنگاران گفت: من مرد تیرانداز را به خوبی می‌شناختم.

او پس از ورود به اتاق سرپرست با او شروع به مشاجره کرد و در همین هنگام اسلحه‌‌اش را به سوی او گرفت و وی را با شلیک گلوله از پای درآورد.

او سپس خود را به اتاق دیگر که کارگران در آنجا حضور داشتند رساند و شروع به تیراندازی به آنها کرد. پس از آن به طبقه همکف برگشت و با شلیک گلوله به سرش دست به‌خودکشی زد.

تماس قبل از  جنایت
تحقیقات پلیس منطقه هندرسون  نشان می‌دهد جوان مهاجم ۲ ساعت قبل از تیراندازی مرگبار در تماس با نامزدش او را در جریان تصمیم خود برای قتل سرپرست شیفت کارخانه
قرار داده بود.

منطقه در شوک

به‌دنبال این حادثه، کارخانه ساخت قطعات پلاستیکی آتلانتیس که در زمان جنایت، ۳۴ کارگر در آن مشغول به کار بودند به‌مدت یک روز تعطیل و تمامی کارگران به خانه‌های خود بازگشتند.

بسیاری از کارگران که از این جنایت شوکه شده‌‌اند به خبرنگاران گفتند که هنوز هم باورشان نمی‌شود که وسلی دست به چنین جنایتی زده باشد و دیگر همکاران خود را هدف تیراندازی وحشیانه‌اش قرار داده باشد.

کد خبر 56218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز