چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه حوادث: جنایتکار مشهور بلژیکی، لحظاتی پس از آنکه به اتهام قتل ۲ کودک و آزار آنها به حبس ابد محکوم شد تلاش کرد تا با پریدن از نرده‌های دادگاه خودکشی کند.

به گزارش آسوشیتدپرس از بلژیک، عبدی ایت عود-  جنایتکار مراکشی تبار- پس از آنکه قضات دادگاه او را گناهکار شناختند، با فریاد ادعا کرد دادگاه او را ناعادلانه و تحت‌تأثیر مطبوعات محاکمه کرده است.

بنابر این گزارش، صبح دهم ژوئن ۲۰۰۶، ۲خواهرخوانده ۷ و ۱۰ ساله بلژیکی به نام‌های ناتالی ماهی و استیسی لمنز، هنگامی که در نزدیکی خانه‌شان سرگرم بازی بودند، ناگهان ناپدید شدند.

با ناپدید شدن این ۲ دختر خردسال تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن آنها آغاز شد، اما تا ۱۸ روز بعد که جسد آنها در کانال آبی در نزدیک خانه‌شان پیدا شد، هیچ سرنخی از آنها به دست نیامد.

با پیدا شدن اجساد این ۲ خواهرخوانده، تحقیقات برای یافتن عامل جنایت آغاز شد و کارآگاهان در بررسی‌های ابتدایی دریافتند دختران خردسال در همان شب ناپدید شدنشان به قتل رسیده‌اند. این بررسی‌ها همچنین نشان می‌داد که آنها ابتدا مورد آزار قرار گرفته و سپس خفه شده‌اند.

کارآگاهان پلیس بلژیک که تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن جنایتکار آغاز کرده بودند، به بررسی تمامی پرونده‌های مربوط به متهمان کودک آزاری پرداختند و متوجه شدند یکی از متهمان که یک مرد مراکشی الاصل به نام عبدی ایت عود است، ساعاتی قبل از ناپدید شدن دختران خردسال در همان نزدیکی دیده شده بود.

وقتی مشخص شد این مرد از هنگام وقوع جنایت متواری شده است، تحقیقات برای یافتن ردی از او آغاز شد و سرانجام چند روز بعد وی توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

در هنگام دستگیری این مرد، کارآگاهان متوجه شدند که روی دست و پاهای وی خراش‌های زیادی وجود دارد و از آنجایی که محل پیدا شدن جنازه‌ها، پر از درخت‌های خاردار تمشک بود این احتمال که وی در هنگام جابه جا کردن اجساد بر اثر برخورد با خارها زخمی شده باشد قوت گرفت و به این ترتیب وی با توجه به مدارک موجود به‌عنوان تنها متهم این جنایت شناخته شد.

من بیگناهم

با گذشت ۲ سال از وقوع جنایت، رسیدگی به پرونده مرد جنایتکار از ۲ هفته قبل در دادگاه عالی «لیه گه » که جنایت در آن رخ داده بود آغاز شد. 

در نخستین جلسه محاکمه، دادستان لیه گه هنگام خواندن کیفرخواست این متهم گفت: او یک جنایتکار بالفطره است، وی سال‌ها پیش نیز خواهر‌زاده خود را مورد آزار قرار داده و به شدت شکنجه کرده است.

وی افزود: علاوه بر آزمایش‌های صورت گرفته که گناهکار بودن او را نشان می‌دهد شاهدان گفته‌اند که او را در ساعاتی نزدیک به ناپدید شدن دختران خردسال در همان نزدیکی در حال پرسه زدن دیده‌اند و با توجه به مدارک موجود وی گناهکار است.

پس از آن مرد جنایتکار در تمامی جلسات محاکمه خود که ۲ هفته به طول انجامید مدعی شد بیگناه است و تمام ماجرا سناریویی بوده تا او را گناهکار نشان دهند و به این ترتیب پلیس و دادگاه از فشار مطبوعات خلاص شوند.

قضات دادگاه با بررسی مدارک موجود، روز گذشته رای خود را اعلام کردند و این مرد را به حبس ابد محکوم کردند، اما وی پس از شنیدن رای دادگاه در حالی که فریاد می‌زد بیگناه است در مسیر انتقال از دادگاه سعی کرد با پریدن از نرده‌های دادگاه خودکشی کند اما قبل از آنکه موفق شود ماموران توانستند وی را دستگیر کنند.

کد خبر 54689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز