یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

«می خواستم همه را بکشم، از همه دنیا و آدم‌ها متنفرم.» جوان خشمگین ژاپنی لحظاتی بعد از آنکه 18 رهگذر را در خیابان «آکی‌هابارا»ی توکیو با ضربات چاقو مجروح کرد، این جمله‌ها را به ماموران پلیس گفت.

منطقه آکی‌هابارای توکیو خبرسازترین نقطه‌ای بود که تمامی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های مهم جهان، عکاسان و خبرنگاران خود را عازم آنجا کردند تا یکی از خونین‌ترین حوادث سال‌های اخیرژاپن را پوشش دهند.

ساعت 12 و 30 دقیقه ظهر، توموهیروکاتو جوان 25 ساله‌ای که از استان شیزواوکا به پایتخت ژاپن آمده بود، سوار بر یک کامیون به خیابان آکی‌هابارای توکیو که یکی از مناطق مهم خرید و فروش لوازم الکترونیک و بازی‌های کامپیوتری است، رفت.

مرد جوان وقتی به نزدیکی ایستگاه اتوبوس آکی‌هابارا رسید، با دیدن صدها رهگذری که درحال قدم زدن در این خیابان بودند برسرعت خودرو افزود و چند مرد و زن را که در حال رفتن به سمت ایستگاه اتوبوس بودند زیرگرفت.

در حالی که چند نفر از رهگذران به شدت مجروح شده بودند وی کامیون خود را در پیاده رو متوقف کرده و از آن پایین پرید و با چاقویی که در دست داشت به سمت مردم حمله ور شد.
جوان خشمگین بدون آنکه شخص خاصی را در نظر داشته باشد، بدون هدف طعمه‌های خود را انتخاب کرده و با چاقویی که در دست داشت به آنها پشت سر هم ضربه می‌زد.

18 مجروح و کشته

قبل از آنکه ماموران پلیس توکیو وارد عمل شوند، جوان جنایتکار حداقل 17 نفر از رهگذران را که 14 مرد و 3 زن بودند را به شدت مجروح کرده بود اما با ورود ماموران پلیس، مرد جوان به‌سرعت به سمت کوچه‌ای در آن نزدیکی دوید و قصد فرار داشت اما وقتی دید نمی‌تواند بگریزد با چاقو به ماموران پلیس حمله ور شد و یک نفر از آنها را نیز زخمی کرد اما سرانجام در دام ماموران افتاد و دستگیر شد.

« من به آکی هابارا آمده بودم تا مردم را بکشم، از دنیا و آدم‌ها خسته شده‌ام، من تنهای تنهایم.» این جملاتی است که مرد جوان لحظاتی بعد از دستگیری به اعضای گروه تحقیق پلیس درباره انگیزه خود از این جنایت گفت.

با دستگیری جوان مهاجم، ماموران اورژانس به سرعت وارد عمل شدند و مجروحان را به بیمارستان انتقال دادند اما 5 مرد و یک زن در همان لحظات اولیه بر اثر شدت جراحات جان باختند.

قتل عام تصادفی

جوان 19 ساله‌ای که از نزدیک شاهد این جنایت بود، به خبرنگار خبرگزاری کیودوی ژاپن گفت: جوان جنایتکار بعد از آنکه با کامیون خود چند رهگذر را زیر گرفت، از کامیون پایین پرید و با چاقویی که در دست داشت به سمت مجروحان حمله ور شد  همه شوکه شده بودند.

او بعد از کشتن مجروحان، به‌صورت اتفاقی به سمت مردم حمله می‌کرد و آنها را نیز با چاقو می‌زد. شونیچی جینگو مرد 26 ساله‌ای که از نزدیک شاهد ماجرا بود  نیز  گفت:  ابتدا به‌نظر می‌رسید حادثه تنها یک تصادف ساده است اما بعدا او با چاقو جنایتی خونین را رقم زد.

بنابراین گزارش، این حادثه مرگبار در هفتمین سالروز حمله مرد جنایتکاری به مدرسه ابتدایی ایکدا در استان اوساکا رقم خورد.  در آن حادثه مرد جنایتکار 8کودک را به قتل رساند و 15 نفر دیگر را نیز مجروح کرد که بعدا در دادگاه ژاپن به مرگ محکوم شد.

کد خبر 54301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز