گروه حوادث: جنایتکار ژاپنی که رسانه‌های این کشور به خاطر جنایت‌های خونینش وی را «خون آشام فرشته کوچولوها» لقب داده بودند، سه‌شنبه گذشته در ژاپن اعدام شد.

سه‌شنبه گذشته با گذشت نزدیک به ۱۸ سال، تسوتومو میازاکی قاتل آدم خوار ژاپنی به پای چوبه دار رفت و اعدام شد.

ماجرای جنایت‌های سریالی این جوان جنایتکار زمانی فاش شد که پلیس توکیو جولای ۱۹۸۹ وی را در حالی که بعد از آزار و اذیت شیطانی یک کودک خردسال، قصد عکس برداری از وی را داشت دستگیر کرد.

اگر چه انتشار این خبر واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت اما اعترافات بعدی مرد جوان درباره آزار و اذیت و قتل ۴ کودک ۴ تا ۷ ساله، مردم ژاپن را در بهت عمیقی فرو برد.

جوان جنایتکار اعتراف کرد جنایت‌های خود را از سال ۱۹۸۸ و پس از مرگ پدربزرگش آغاز کرده است، اعترافات بعدی او نشان ‌داد وی بعد از دیدن صدها کارتون و فیلم وحشتناک نقشه قتل‌ها را طراحی کرده و به تقلید از آنها خون قربانیانش را مکیده است، به همین دلیل مطبوعات به وی لقب خون آشام فرشته‌ کوچولو‌ها را دادند.

با آغاز بازجویی‌ها درباره جوان جنایتکار در حالی که از خانه وی بیش از ۶ هزار فیلم کارتونی مستهجن و خشن پیدا شده بود، وی گفت: تمامی جنایت‌هایش را تحت‌تأثیر انیمیشن‌ و کارتون‌های خشنی که می‌دیده رقم زده است و همواره هنگام جنایت خود را به‌عنوان قهرمان چنین کارتون‌هایی تصور می‌کرده است.

او بعد از هربار جنایت نیز برای آنکه قدرت خود را به نمایش بگذارد، نامه‌ای به نام یک زن می‌نوشت و همراه قطعاتی از اجساد قربانیانش برای پلیس ارسال می‌کرد.

برای آرامش روح پدربزرگ

هیروکوزو هاسه‌گاوا- روانپزشک ژاپنی- که میازاکی را در سال ۲۰۰۶ معاینه کرده بود، به مطبوعات گفت: مرد جوان جنایت‌های خود را ۳ ماه بعد از مرگ پدربزرگش آغاز کرده و اعتقاد داشته با کشتن دختران خردسال و مکیدن خون آنها روح پدربزرگش به آرامش خواهد رسید. 

به گفته وی این جنایتکار دچار عقده‌های روانی شدیدی بود که به خاطر دیدن کارتون‌های غیراخلاقی و فیلم‌های مستهجن در وی شکل گرفته و رشد کرده بود.

سه‌شنبه گذشته درحالی که وکیل وی همچنان ادعا می‌کرد که موکلش یک بیمار روانی است حکم اعدام این مرد به اجرا گذاشته شد، این در حالی است که سازمان‌های حقوق بشر اروپایی از مدتی قبل انتقادات شدیدی را به اجرای حکم اعدام برای این مرد و 2 متهم دیگر که آنها نیز دست به جنایت‌های خونینی زده بودند، ابراز می‌کردند.

«قتل ۴ کودک، تنها به خاطر وسوسه‌های شیطانی جای هیچ بخششی را باقی نمی‌گذارد این را توکجیاسو فوجیتا- رئیس دادگاه توکیو- که حکم اعدام را صادر کرده بود می‌گوید.

او می‌افزاید: در طول دو دهه از هنگام وقوع جنایت‌ها مرد جنایتکار حتی یکبار اظهار پشیمانی نکرده است، این در حالی است که پدر وی در سال ۱۹۹۴ از شرم جنایت‌های پسرش  دست به‌خودکشی زده است، اعدام این جنایتکار، برای اجرای عدالت است.»

به گزارش آسوشیتدپرس، اکنون ۱۰۲ نفر در ژاپن درصف محکومان به اعدام هستند.

کد خبر 55535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز