جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

دادگاه عالی فرانسه مرد سالخورده‌ای را که به کمک همسرش ۷ دختر و زن جوان را به مخفیگاه شیطانی خود در شهر آردن کشانده و ۶ نفر از آنها را به قتل رسانده بود به حبس ابد محکوم کرد.

همسر این مرد نیز به اتهام شرکت در این جنایات هولناک از سوی قاضی دادگاه به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از نخستین ماه‌های سال ۱۹۸۷، کارآگاهان پلیس جنایی فرانسه در جریان جنایات هولناکی قرار گرفتند که در آنها دختران ۱۲ تا ۲۱ ساله پس از آنکه ربوده می‌شدند و مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند به طرز فجیعی به قتل می‌رسیدند.

تمامی این جنایات با فاصله زمانی نسبتا زیاد از همدیگر رخ داده بودند و به همین خاطر کارآگاهان پلیس با اطمینان نمی‌توانستند ثابت کنند که این قتل‌ها به یکدیگر ارتباط دارند.

در نخستین روزهای ژوئن سال ۲۰۰۳، در حالی که ۶ جنایت فجیع طی سال‌های گذشته در بایگانی پلیس ثبت شده بود، که احتمال می‌رفت از سوی یک نفر صورت گرفته باشد، دختر نوجوانی وحشتزده و هراسان به مرکز پلیس شهر سینی در مرز بلژیک و فرانسه رفت و ماموران را در جریان حادثه تلخی قرار داد.

او به ماموران پلیس گفت: لحظاتی قبل هنگامی که در حال قدم زدن در اطراف خانه‌مان بودم راننده یک خودروی ون به بهانه پرسیدن آدرس به من نزدیک شد و در یک لحظه مرا به داخل خودرو کشاند.

او سپس دست‌ها و پاهایم را بست تا مرا برای آزار و اذیت به مخفیگاه خود ببرد اما زمانی که خودرو به یک پیچ نزدیک شده بود خودم را به بیرون پرت کردم و متواری شدم.

وقتی این دختر نوجوان گفت که راننده خودروی ون مردی حدود ۶۵ ساله بوده است، تحقیقات پلیس فرانسه و بلژیک برای دستگیری این مرد آغاز شد و مدتی بعد کارآگاهان با در اختیار داشتن شماره پلاک خودروی وی موفق شدند او را در خاک فرانسه دستگیر کنند.

با دستگیری این مرد که مایکل فورینیرت نام دارد و با انجام آزمایش دی ان‌ای، مشخص شد وی همان قاتل زنجیره‌ای مخوفی است که پلیس فرانسه از سال‌ها قبل در تعقیب او بوده است.

در جریان تحقیقات از این مرد، وی اعتراف کرد با همدستی همسرش به نام مونیکا اولیویر بعد از اغفال ۶ دختر کم سن و سال، آنها را ربوده و سوار بر خودروی ون خود به مکانی که از قبل تهیه کرده بود کشانده است.

سپس تمامی قربانیان خود را مورد آزار و اذیت قرار داده و آنها را با شلیک گلوله یا ضربات چاقو به قتل رسانده است.

به‌دنبال این اعترافات، همسر مرد جنایتکار نیز دستگیر شد و با اعتراف او به همدستی با شوهرش، جزئیات تازه‌ای از جنایات زنجیره‌ای این زوج فاش شد.

در حالی که این زن مدعی بود مایکل فورینیرت، حداقل ۷ زن و دختر جوان را با این شگرد به قتل رسانده است، محاکمه متهمان پس از گذشت ۴ سال از دستگیری آنها در دادگاه چارلیویل مزیرس فرانسه آغاز شد.

در جریان این محاکمه که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، جنایتکار آردن که پیش از این جزئیات ربودن ۷ دختر جوان و قتل ۶ نفر از آنها را به دقت بیان کرده بود، در حالی که پشت شیشه‌های ضد‌گلوله قرار گرفته بود در برابر تمامی اتهاماتش سکوت کرد و به این ترتیب در پایان محاکمه قاضی دادگاه او و همسرش را به اتهام ربودن ۷ دختر و قتل ۶ نفر از آنها به حبس ابد محکوم کرد.

این در حالی است که پلیس احتمال می‌دهد متهم راز چندین جنایت دیگر را نیز در سینه خود مخفی کرده باشد.

کد خبر 53603

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز