در جنجالی ترین محاکمه جنایی سال‌های اخیر فرانسه، قضات دادگاه «چارلیویل مزیرس» رسیدگی به پرونده قتل های زنجیره‌ای مایکل فورینیرت و همسر او را آغاز کردند

این زن و شوهر جنایتکار بعد از آنکه در زندان با یکدیگر ملاقات کردند، قراردادی شیطانی بستند تا در شکار دختران جوان با یکدیگر همراه باشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از نخستین ماه‌های سال 1987، کارآگاهان پلیس جنایی فرانسه در جریان قتل‌های زنجیره‌ای قرار گرفتند که در آن‌‌ها دختران 12 تا 21 ساله پس از آنکه ربوده می‌شدند  و مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند به طرز فجیعی به قتل می‌رسیدند. در حالی که هر سال یک یا 2 مورد از این جنایت‌های مرگبار به وقوع می‌پیوست، به دلیل آنکه جنایت‌ها با فاصله‌های زمانی طولانی و با شیوه‌های مختلف صورت می‌گرفت کارآگاهان پلیس حتی به درستی نمی‌‌توانستند آنها را با اطمینان به یکدیگر ربط دهند و به این ترتیب پلیس فرانسه با وجود صرف هزینه‌های سنگین تا ژوئن 2003 هیچ توفیقی در یافتن قاتل یا قاتلان به دست نیاورد.

سرنخی که با پای خود آمد
در نخستین روزهای ژوئن سال 2003، دختر نوجوانی که پلیس فرانسه به خاطر مسائل امنیتی، تنها با نام ماری از او یاد می کند، وحشتزده و هراسان به مرکز پلیس شهر سینی در مرز بلژیک و فرانسه رفت.
وی به ماموران پلیس گفت، لحظاتی قبل هنگامی که در حال قدم زدن در اطراف خانه‌‌شان بوده، راننده یک خودروی ون  به بهانه پرسیدن آدرس به وی نزدیک شده و در یک لحظه او را به داخل خودرو کشانده و ربوده است.

این دختر نوجوان ادعا می کرد راننده که مرد 60 تا 65 ساله‌‌ای بوده ، بعد از ربودن وی با بستن دست و پایش قصد آزار و اذیتش را داشته ، اما در سر یک پیچ وقتی رباینده از سرعت خودرو کاسته است او از خودرو پایین پریده وموفق به فرار شده است.
وقتی که  این دختر شماره پلاک خودروی رباینده‌اش را در اختیار پلیس قرار داد، تحقیقات پلیسی برای به دام انداختن مرد میانسال آغاز شد و کارآگاهان پلیس بلژیک و فرانسه در عملیاتی مشترک، چند روز بعد این مرد را در خاک فرانسه به دام انداختند.

با دستگیری این مرد و انجام آزمایش دی ان ای ، مشخص شد وی همان قاتل زنجیره‌ای مخوفی است که پلیس فرانسه از سال‌ها قبل در تعقیب او بوده است.
در جریان تحقیقات از این مرد، وی اعتراف کرد با همدستی همسرش به نام «مونیکا اولیویر» بعد از اغفال دختران کم سن و سال آنها را ربوده و سوار بر خودروی ون خود آنها را به مکانی که از قبل تهیه کرده بود کشانده و در آنجا مورد‌آزار قرار داده و سپس به قتل رسانده است.با دستگیری همسر وی، تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد و هنگامی که این زن اعتراف کرد شوهرش حداقل 7 دختر نوجوان و جوان را به این شیوه به قتل رسانده است، کارآگاهان به جزئیات بیشتری از جنایت‌های  یکی از مخوف ترین قاتلان سریالی تاریخ فرانسه دست پیدا کردند.

قاتل زنجیره‌ای پشت شیشه‌های ضدگلوله
هفته گذشته با گذشت نزدیک  به 4 سال از دستگیری مرد جنایتکار وهمسرش، قضات دادگاه  چارلیویل مزیرس فرانسه، بررسی های قضائی درباره جنایت‌های مایکل فورینیرت و همدستش را آغاز کردند.  در این جلسه دادگاه که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شد درحالی‌که قاتل زنجیره‌ای و همدستش از پشت شیشه‌های ضد گلوله شاهد محاکمه بودند، تنها دختر نجات یافته از دام رباینده شیطان صفت، ماجرای ربودنش را بار دیگر تعریف کرد. قاتل سریالی دختران جوان که پیش از این جزئیات ربودن 7 دختر جوان و قتل 6 نفر از آنها را به دقت بیان کرده بود، پس از پایان اظهارات دخترنوجوان گفت، تنها در صورتی از خود دفاع خواهد کرد که خبرنگاران رسانه‌ها و خانواده‌های قربانیان از جلسه خارج شوند اما وقتی  قاضی دادگاه از این کار خودداری کرد، وی دیگر حرفی نزد.

محاکمه‌ای طولانی
با سکوت قاتل زنجیره‌ای و انکارهای همدستش، کارشناسان قضائی احتمال می‌دهند  محاکمه جنجالی این 2 متهم مدت‌ها طول بکشد. این درحالی است که در نخستین روزهای ماه گذشته، کارآگاهان جنایی فرانسه در ادامه تحقیقات خود درباره قتل‌های سریالی زنان ودختران جوان در فرانسه، مایکل فورینیرت را در قتل یک دانشجوی بریتانیایی به نام جوانا پاریش در سال 1988 و یک زن فرانسوی به نام ماری آنگل دومس نیز متهم شناختند .
آنها احتمال می‌دهند که وی راز چندین جنایت دیگر را نیز در سینه خود مخفی کرده باشد

کد خبر 47415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز