جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

گروه حوادث: پنجشنبه گذشته هنوز هفته نحس آمریکا به پایان نرسیده ‌بود که چهارمین شلیک خونین دانشگاهی رخ‌داد.

در این جنایت، یک دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه نورثرن ایلینویز به روی سن نمایش  دانشگاه رفت و با شلیک‌های بی‌هدف 6 نفر را کشت و 14‌نفر را زخمی کرد.

بعد از ظهر پنجشنبه گذشته، وقتی بیش از150‌دانشجوی دانشگاه نورثرن ایلینویز در سالن اجتماعات دانشگاه جمع شده بودند، ناگهان مرد جوانی که لباس یکدست سیاه و کلاهی همرنگ لباس‌هایش به تن داشت، با 2 اسلحه جنگی و شکاری، قدم به سالن گذاشت و یکراست به روی سن نمایش رفت.

همه چیز در چند ثانیه اتفاق افتاد، جوان مسلح شروع به شلیک کرد، بی‌هدف تیراندازی می‌کرد، انگار از این کار لذت می‌برد، مرگ در چند قدمی ما بود و برای همین همه به سمت درهای خروجی می‌گریختند.

دوسیر اسمیت - دانشجویی که در ردیف‌های آخر سالن نشسته بود و از این ماجرا جان سالم به در برده است - وحشتزده و هراسان ماجرا را برای خبرنگاران توضیح می‌دهد و می‌گوید: تنها به نجات خودم فکر می‌کردم اما مرد جوان انگار دست بردار نبود، شلیک می‌کرد، از ترس بر زمین افتادم، کمی آن‌طرف‌تر یکی از دوستانم هدف قرار گرفته و غرق خون روی زمین افتاده بود، پاهایم قدرت راه رفتن نداشت، صدای شلیک گلوله‌ها مثل پتک بر سرم فرود می‌آمد، لحظاتی بعد جوان مسلح اسلحه‌اش را روی شقیقه‌اش گذاشت و شلیک کرد وسکوت همه جا را فرا گرفت.

15 گروه تحقیق در صحنه جنایت

6 کشته و 14 زخمی، این حاصل تیراندازی مرد جوانی است که به‌نظر می‌رسد فارغ التحصیل جامعه‌شناسی همین دانشگاه باشد. این را جان پتیر، رئیس دانشگاه ایلینویز  می‌گوید.

او می‌افزاید: بیش از 160 نفر در سالن اجتماعات دانشگاه بودند که بر اثر این جنایت3 دانشجو و مرد مسلح در صحنه جان باختند، 2 دانشجوی دیگر در بیمارستان جان باختند و حداقل 14 نفرمجروح شده‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، دونالد گرادی - رئیس گروه محافظت دانشگاه ‌- با خودداری از اعلام هویت تیرانداز و قربانیان، فرد تیرانداز را دانشجوی دانشگاه دیگری عنوان کرد. بنا به گزارش‌ها، درهای دانشگاه 20 دقیقه بعد از جنایت بسته شد و دانشگاه تخلیه شد تا ماموران اف‌بی‌آی و 15 گروه تحقیق بررسی‌های خود را آغاز کنند.

هفته وحشت در آمریکا

این چهارمین ماجرای جنایی در یک هفته اخیر در مراکز آموزشی آمریکاست. در8 فوریه یک دختر دانشجو، 2 همکلاسی‌اش را در کالج فنی لوئیزیانا به رگبار بست و پس از قتل آنها خودکشی کرد.

11‌ فوریه دانش‌آموز17 ساله کالجی در ممفیس آمریکا، همکلاسی‌اش را در کلاس ژیمناستیک به گلوله بست، روز بعد نیز دانش آموز 15 ساله‌ای در کالیفرنیا به دست یک دانش آموز بزرگ‌تر از خود به قتل رسید.

کد خبر 44355

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز