سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

به‌دنبال ۲ جنایت هولناک که هفته گذشته جوی از ترس و وحشت را در ۲ ایالت آمریکا حکم‌فرما کرد، متهمان اصلی این جنایات از سوی پلیس بازداشت شدند.

در نخستین حادثه که در شهر آیووا به وقوع پیوست، استیون سوپل، معاون پیشین یکی از بانک‌های آمریکا، به اتهام قتل‌عام ۵ عضو خانواده‌اش بازداشت شد.

بامداد سه‌شنبه هفته گذشته، وقتی ماجرای تیراندازی مرگباری به مرکز فرماندهی پلیس شهر آیووا آمریکا گزارش شد، گروهی از ماموران به سرعت عازم محل جنایت که خانه‌ای ویلایی در مرکز شهر بود، شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، آنها پس از ورود به خانه با اجساد غرق خون مادر خانواده و ۴ فرزندش مواجه شدند که بر اثر شلیک گلوله به قتل رسیده بودند. این در حالی بود که از پدر خانواده که معاون پیشین یکی از بانک‌های آمریکا بود خبری نبود و به همین خاطر جست‌وجو برای یافتن ردی از او به‌عنوان نخستین مظنون جنایت آغاز شد.

ساعاتی بعد وقتی مشخص شد استیون ماه گذشته میلادی به اتهام اختلاس ۵۶۰ هزار دلاری از محل کارش اخراج شده و پیش از این نیز به اتهام ۶ فقره پولشویی در مرکز پلیس آیووا دارای پرونده بوده است، جست‌وجو برای دستگیری او وارد مرحله‌ای تازه شد تا اینکه سرانجام وی توسط ماموران دستگیر شد.

در حالی که این مرد ۴۲ ساله در بازجویی‌ها مدعی شده است از ماجرای قتل‌عام اعضای خانواد‌ه‌اش بی‌خبر است و نمی‌داند چه کسی آنها را به قتل رسانده است، دادگاه آیووا با صدور قرار وثیقه ۲۵۰ هزار دلاری وی را آزاد کرد تا محاکمه او در ۲۱ آوریل ۲۰۰۸ آغاز شود.

به گزارش مطبوعات آمریکا، در حال حاضر استیون مظنون اصلی این جنایت به شمار می آید اما پلیس جنایی آمریکا، بررسی فرضیه های دیگری را هم در دستور کار قرار داده است.

انتقام خونین در بیمارستان کلمبوس

شلیک مرگبار یک معلم بازنشسته در بیمارستان کلمبوس دومین حادثه‌ای بود که هفته گذشته در آمریکا به وقوع پیوست. در این جنایت معلم بازنشسته با تصور اینکه مسئولان بیمارستان کلمبوس در مرگ مادر پیرش مقصر بوده‌اند با کوله‌باری از مهمات قدم به این بیمارستان گذاشت و تیراندازی مرگباری را رقم زد.

پنجشنبه گذشته مرد ۶۳ ساله‌ای به نام چارلز جان‌استون در حالی که یک قبضه سلاح کمری در دست داشت و ۳ قبضه اسلحه دیگر را در کوله پشتی‌اش پنهان کرده بود خود را به طبقه پنجم بیمارستان کلمبوس در ایالت جورجیای آمریکا رساند و شروع به تیراندازی به سوی پرستاران و پزشکان کرد.

در حالی که بر اثر این تیراندازی، یک نگهبان و ۲ پرستار در همان لحظات اولیه به قتل رسیده بودند، مرد مسلح فریادزنان پا به فرار گذاشت اما زمانی که قصد خروج از بیمارستان را داشت در محاصره پلیس قرار گرفت.

 او بدون توجه به اخطار ماموران سعی داشت از حلقه محاصره آنها فرار کند که در همین هنگام هدف شلیک پلیس قرار گرفت و با اصابت یک گلوله به کتفش، زمین‌گیر شد. با دستگیری این مرد ۶۳ ساله که یک معلم بازنشسته است، وی به اداره پلیس منتقل شد و در بازجویی‌ها به قتل ۳ نفر از پرستاران و کارمندان بیمارستان کلمبوس اعتراف کرد.

به گفته مقامات پلیس، این مرد مسلح در اعترافات خود مدعی شده است که ۲ سال پیش، هنگامی که مادر پیرش را به بیمارستان کلمبوس منتقل کرده بود اما وی پس از چند ماه به خاطر بی‌توجهی پرستاران و مسئولان بیمارستان جان خود را از دست داد.

به همین خاطر از آنجا که او تصور می‌کرد عامل مرگ مادرش پرستاران و مسئولان بیمارستان هستند تصمیم گرفته بود از آنها انتقام بگیرد. در حالی که بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد مرد مسلح پیش از این هم ۵ بار به اتهام حمله خشونت آمیز و حمل اسلحه از سوی ماموران پلیس ایالتی دستگیر شده است، وی دوشنبه گذشته در حالی که روی صندلی چرخدار نشسته بود مقابل قضات دادگاه ایالت جورجیا قرار گرفت اما در نخستین جلسه محاکمه‌اش تمامی اتهامات خود را انکار کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، متهم در حال حاضر با صدور قرار بازداشت در زندان به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد.

کد خبر 47416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز