2 نوجوان 15 ساله آمریکایی که در جنایتی وحشتناک، 4 دختر و پسر جوان را با انگیزه‌ای مبهم در کنار دیوار مدرسه‌ای در نیوآرک وادار به زانو زدن کرده و به شیوه اعدام، آنها را به گلوله بستند، در نخستین جلسه دادگاه تمامی اتهامات خود را انکار کردند.

نیمه شب 11 مرداد 86- دوم آگوست 2007-کارآگاهان پلیس جنایی نیوآرک ایالت نیوجرسی آمریکا با ماجرای جنایتی مرموز روبه‌رو شدند. در جریان این جنایت 4 دانش آموز دبیرستانی به انگیزه‌ای نامشخص در کنار مدرسه مونت ورنون به رگبارگلوله بسته شده بودند.

به گزارش آسوشیتدپرس،شاهدان به پلیس گفتند که مردان مسلح پس از آنکه این 4 دانش آموز را که در حیاط مدرسه و زیر نور پروژکتورها در حال گوش دادن به موسیقی و آوازخواندن بودند به محاصره درآوردند و آنها را با تهدید به کنار دیوارمدرسه کشاندند.

آنها سپس ترنسل آریل 18 ساله، داشون هاروی 20 ساله و لوفمی هایتوور20 ساله را مجبور کردند مقابل دیوار مدرسه زانو بزنند و پس از آن با بی‌رحمی و از فاصله نزدیکی شبیه اجرای مراسم اعدام، این 3 نفر را از پشت سر هدف گلوله قرار دادند.

مردان مسلح لحظاتی بعد چهارمین دانش‌آموز یعنی ناتاشا آریل 19 ساله که خواهر ترانسل آریل- نخستین قربانی- بود، را از ناحیه سرهدف قرار داده و سپس در تاریکی شب ناپدید شدند، این در حالی بود که هیچ‌یک از شاهدان چهره عاملان جنایت را شناسایی
نکرده بود.

شبح وحشت بر فراز نیوآرک
این جنایت که شباهت زیادی به اعدام‌های دسته جمعی داشت، حتی مردم شهر نیوآرک ایالت یوتای آمریکا را- که با 63 قتل در سال 2006، یکی از بالاترین نرخ‌های جنایت شهری در آمریکا را داشت-  در شوک فرو برد و مردم را در اعتراض به این ماجرا به خیابان‌ها کشاند. همچنین سبب شد که پلیس تحت فشار افکار عمومی جایزه‌ای 150 هزار دلاری برای اطلاعاتی که به دستگیری عاملان این جنایت منتهی شود تعیین کند.

دستگیری 2 متهم
در حالی که هیچ شاهدی به جز ناتاشا آریل- دختر 19 ساله‌ای که از این حادثه وحشتناک جان سالم به در برده و چهره عاملان جنایت را دیده بود- وجود نداشت، پلیس عملیات جست‌وجوی گسترده‌ای را برای یافتن ضاربان و انگیزه آنها آغاز کرد.

کارآگاهان در نخستین مرحله به بررسی آثار برجای مانده در صحنه جنایت  پرداختند و با توجه به این آثار توانستند 2نوجوان 15 ساله را که طراحان این جنایت بودند به همراه یک تبهکار اسپانیایی تبار به نام جوزف کارانزا دستگیرکنند اما پلیس به‌دلیل موانع قانونی برای افشای نام متهمانی که زیر سن قانونی قرار دارند، هیچگاه نام آنها را فاش نکرد.

مرموز و پیچیده
با گذشت یک سال از این جنایت خونین، روز گذشته در اقدامی عجیب، 2 متهم اصلی این جنایت که اکنون 16 سال دارند برای نخستین بار در برابر دوربین‌های خبرنگاران به دادگاه انتقال یافتند تا از خود دربرابر اتهام 3 قتل و 12 اتهام دیگر شامل حمل اسلحه و آزار و اذیت جنسی دفاع کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، نوجوانان متهم در حالی به دادگاه اسکس کاونتی انتقال یافتند که با توجه به شیوه جنایت قرار است آنها مانند متهمان بزرگسال تحت محاکمه قرار گیرند و به این ترتیب چنانچه اتهام آنها در شلیک به سوی 4 جوان هم محله‌ای و قتل 3 نفر از آنها و مجروح کردن دیگری به اثبات برسد، به احتمال زیاد با مجازات حبس ابد روبه‌رو خواهند شد.
در این جلسه قاضی دادگاه هنگام خواندن اتهامات 2 نوجوان آنها را با نام‌های باب باسکرویل و گراردو گومز صدا زد که بنابه گفته خانواده‌های قربانیان این حادثه، هر دوی آنها از نوجوانان
 هم محله‌ای آنها بودند.

باب باسکرویل و گراردو گومز در این جلسه حتی یک کلمه صحبت نکردند و تنها وکیل آنها به دفاع پرداخت و آنها را در این جنایت بی‌گناه دانست. در این جلسه که ده‌ها خبرنگار از روزنامه‌های آمریکا و خبرگزاری‌های خارجی آن را پوشش خبری می‌دادند، پس از آنکه 2 متهم نوجوان دخالت‌شان در جنایت را انکار کردند، اتهام دیگری نیز به باسکرویل تفهیم شد و آن اینکه وی یکی از قربانیان را که دادگاه اسمی از وی نبرد، بارها مورد آزار قرار داده است و آخرین بار نیز وقتی وی قصد داشته موضوع را به پلیس اطلاع دهد این جنایت وحشتناک را رقم زده است.

با این اتهام، در حالی که تا کنون تصور می‌شد که این جنایت به انگیزه سرقت صورت گرفته ، این فرضیه که ممکن است مردان جنایتکار این جنایت‌ها را با انگیزه انتقام‌جویانه رقم زده باشند قوت گرفت.به گفته قاضی دادگاه، سومین متهم نیز در جلسات بعدی حضور خواهد یافت که درصورت اثبات دخالتش در این جنایت، برای وی نیز مجازات حبس ابد بدون بخشش در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 49871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز