شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

گروه حوادث: افشای نامه یک زندانی پس از مرگ وی باعث شد متهم دیگری پس از ۲۶ سال آزاد شود.

مرد زندانی در نامه‌ای لاک و مهر شده که از سوی وکلای او منتشر شد، ادعا کرده بود قتل مامور امنیتی در سال ۱۹۸۲ را او رقم زده ولی اشتباها سیاهپوست دیگری به جای او راهی زندان شده است.

دیدار در هوای تازه

روز جمعه خانواده آلتون لوگان -سیاهپوست ۵۴ ساله- در مقابل زندان کوک کاونتی شیکاگو در انتظار او بودند تا بعد از ۲۶ سال او را در بیرون زندان ملاقات کنند.

لحظاتی بعد وقتی در زندان گشوده شد، متهم سیاهپوست ناباورانه از در زندان بیرون آمد و به سوی خانواده‌اش دوید و آنها را در آغوش کشید.

آلتون لوگان تا چندی قبل متهم بود که در سال ۱۹۸۲ در رستوران مک دونالد شیکاگو با تیراندازی به سوی یک مامور امنیتی وی را به ضرب گلوله از پای درآورده، اما حالا همه چیز تغییر کرده و افشای نامه‌ای مهر و موم شده سرنوشت او را تغییر داد.

اعتراف به جنایت پس از مرگ

مدتی قبل، دیل کونتری و وکلای مرد جنایتکاری به نام اندرو ویلسون، نامه‌ای را به دادگاه جنایی کوک کاونتی ارائه دادند که در آن جنایتکار مخوف راز جنایتی را پس از ۲۵ سال فاش کرده بود.

او در این نامه مدعی شده بود جنایت رستوران مک دونالد در سال ۱۹۸۲ را وی رقم زده است و به همین خاطر از اینکه مرد دیگری به نام التون لوگان به جای او راهی زندان شده، به شدت متأسف است.

او که در آخرین روزهای زندگی‌اش و در زندان این نامه را به وکلایش داده بود، مدتی بعد در بیمارستان زندان جان باخت و ماه گذشته بعد از گذشت یک سال از مرگ وی، وکلایش این نامه را به دادگاه ارائه دادند.

وکلای این مرد در توضیح اینکه چرا این نامه را در هنگام زنده بودن متهم و یا در ماه‌های گذشته به دادگاه ارائه نداده‌اند گفتند: آنها به‌عنوان یک وکیل باید رازدار می‌بودند و به همین دلیل نامه را تا مرگ موکلشان نزد خود نگه داشته‌اند.

با این اقرار نامه، تحقیقات درباره این پرونده از سوی قضات شیکاگو آغاز شد و وقتی مدارکی به دست آمد که احتمال دخالت اندرو ویلسون در این جنایت را قوت ‌بخشید، دستور رسیدگی مجدد به این پرونده صادر شد و مرد سیاهپوست جمعه گذشته با وثیقه ناچیز هزار دلاری از زندان آزاد شد تا برای محاکمه بعدی در دادگاه حضور یابد.

صبح جمعه این مرد بعد از ۲۶ سال از زندان آزاد شد و در حالی که خانواده‌اش منتظر وی بودند، به خانه بازگشت.

« او به‌زودی در دادگاه تبرئه خواهد شد، ما در تمام این سال‌ها می‌دانستیم که او بی‌گناه است و به‌زودی انتظار ما به پایان می‌رسد.»این را برادر کوچکتر آلتون لوگان می‌گوید.

«دیل کونتری» یکی از ۲ وکیلی که نامه مهرو موم شده را افشا کرده‌اند نیز می‌گوید: هیچ کس نباید این همه سال برای گناهی که مرتکب نشده در زندان بماند.

او ادامه می‌دهد: امیدوارم بازپرس و قضات دادگاه هر چه زودتر با خاتمه تحقیقات رای به برائت این متهم بدهند.

کد خبر 49273

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز