چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

ملوان آمریکایی در ماجرایی جنجالی، یک راننده تاکسی ژاپنی را در اختلاف بر سر کرایه به قتل رساند

دعوا بر سر کرایه تاکسی، انگیزه درگیری خونین بین ملوان آمریکایی و راننده تاکسی ژاپنی درجنوب توکیو بود.
به گزارش آسوشیتدپرس، عامل این ماجرای جنایی جنجالی روز گذشته برای نخستین بازجویی به دادسرای جنایی منطقه یوکوسوکای ژاپن انتقال یافت. در آخرین روزهای هفته گذشته، کارآگاهان جنایی منطقه یوکوسوکا، در جنوب توکیوی ژاپن، در جریان جنایت خونینی قرار گرفتند که در آن یک راننده تاکسی ژاپنی با ضربات چاقو به قتل رسیده و جسدش در داخل تاکسی وی در منطقه‌ای خلوت رها شده بود. با آغاز تحقیقات درباره این جنایت خونین که مشخص بود بعد از درگیری شدیدی بین راننده و ضارب رخ داده، کارآگاهان جنایی با بررسی اظهارات شاهدان دریافتند راننده تاکسی ساعاتی قبل از قتل، یک ملوان آمریکایی را سوار کرده است.

ساعاتی بعد وقتی که کارت اعتباری ملوان آمریکایی چند متر آنطرف‌تر از محل پارک شدن تاکسی حامل جسد پیدا شد، این فرضیه که وی در این جنایت نقش داشته قوت گرفت و به این ترتیب شناسایی وی در دستور کار کارآگاهان جنایی پلیس قرار گرفت. روز گذشته ماموران پلیس آمریکایی و ژاپنی با شناسایی ضارب به نام اولاتن بوسون اوگبوگو او را که یک جوان 22 ساله نیجریه‌ای تبار ارتش آمریکاست در منطقه نظامی دستگیر کردند.

این مرد جوان ساعاتی بعد، برای نخستین بازجویی‌ها به دادسرای جنایی منطقه یوکوسوکا انتقال یافت و تحت بازجویی قرار گرفت. وی در نخستین لحظات بازجویی با خونسردی به قتل ماساکی تاکاشی - راننده تاکسی 61 ساله- اعتراف کرد و در توضیح انگیزه خود از این جنایت گفت: دعوای من و راننده ژاپنی بر سر کرایه آغاز شد اما بعدا به حدی عصبانی شدم که به او حمله ور شده و او را با ضربات چاقو مجروح کردم و سپس خودروی او را در منطقه‌ای خلوت رها کرده و به سرعت فرار کردم. انتشار خبر دخالت ملوان آمریکایی در این ماجرای جنایی، اعتراضات گسترده‌ای را در منطقه یوکوسوکا که بزرگ‌ترین منطقه استقرار ناوهای آمریکایی است، سبب شده است.

به گزارش خبرگزاری کیودو، به‌دنبال افشای دخالت ملوان آمریکایی در این ماجرای جنایی که خشم مردم ژاپن را برانگیخته است، جیمز کلی فرمانده نیروی دریایی مستقر در ژاپن با خانواده مقتول دیدار کرد و از آنها درخواست بخشش کرد.

افشای این ماجرای جنایی در حالی صورت می‌گیرد که شنبه گذشته در منطقه اوکیناوا نیز2 پسر یکی از پرسنل ارتش آمریکا به اتهام حمله به یک راننده تاکسی بازداشت شدند. این دوقلو‌های 19 ساله متهمند به راننده 55 ساله‌ای حمله کرده و بعد از تهدید وی با سلاح سرد، 79 دلار  از او سرقت کرده‌اند. در حادثه جنجالی دیگری که در منطقه اوکیناوا رخ‌داد، یک نظامی آمریکا ماه گذشته به اتهام آزار و اذیت یک زن دستگیر شد که با واکنش‌های شدیدی در ژاپن همراه بود.

کد خبر 48298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز