همشهری آنلاین: ویلیام ارل لیند پس از برقراری مجدد حکم اعدام در آمریکا، در ایالت جورجیا به وسیله تزریق مواد سمی اعدام شد.

به نوشته ال موندو، حکم اعدام درباره ارل لیند دقایقی پس از آن به اجرا درآمد که دیوان عالی آمریکا درخواست برای عدم اعدام با تزریق مواد سمی را رد کرد.

لیند به دلیل ربودن و قتل نامزدش با سه گلوله در 20 سال پیش به اعدام محکوم شده بود.

اعدام توسط تزریق مواد سمی کشنده در سپتامبر سال 2007 به دلیل زیر سوءال رفتن این نوع اعدام توسط دو محکوم به اعدام در ایالت کنتاکی، به دستور دادگاه عالی آمریکا به حالت تعلیق درآمده بود.

دو محکوم به اعدام یاد شده در تقاضای خود مبنی بر لغو اعدام با مواد سمی، به این نکته اشاره کرده بودند که اعدام از طریق تزریق مواد سمی، اقدامی است بی رحمانه و غیر انسانی. اما دادگاه عالی آمریکا در ماه آوریل سال، تقاضای این دو محکوم به اعدام را نپذیرفت و بدین ترتیب مجددا زمینه را برای اجرای حکم اعدام در آمریکا فراهم کرد.

اعدام توسط تزریق مواد سمی درسه مرحله انجام می‌گیرد، در ابتدا داروی بی حسی به محکوم تزریق می‌شود و سپس داروی فلج کننده عضلات و در نهایت داروی فلج کننده قلب. منتقدان این شیوه اعدام معتقدند که طولانی بودن زمان مرگ در این نوع اعدام(اعدام با مواد سمی معمولا پس از 15 تا 30 دقیقه به مرگ محکوم منجر می‌شود) به دلیل اینکه مدت زمانی نسبتا طولانی قبل از مرگ تاثیر داروی بی حسی در بدن از بین می رود، باعث زجر بیش از حد محکومان به اعدام می‌شود.

کد خبر 51138

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز