شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جنایتکار، بعد از قتل همسر و کودک 9‌ماهه‌اش در ماساچوست آمریکا، قصد داشت داستان این جنایت وحشتناک را به بالاترین پیشنهاد در اینترنت بفروشد

به این ترتیب وی در جلسه دادگاه نیز برای آنکه ماجرای جنایتش لو نرود سکوت کرد.
20 ژانویه 2006، کارآگاهان جنایی ماساچوست آمریکا دربرابر جنایت وحشتناکی قرار گرفتند که در آن زن 27 ساله‌ای به نام «راشل اینتوایستل» به همراه کودک 9 ماهه‌اش«لیلیان» با شلیک گلوله از فاصله نزدیک به قتل رسیده بودند.

در حالی که نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد این جنایت احتمالا توسط یک آشنا صورت گرفته، تحقیقات برای یافتن همسر این زن به نام نیل اینتوایستل که از هنگام وقوع جنایت ناپدید شده بود آغاز شد اما هیچ نشانی از وی در دست نبود.

درادامه تحقیقات برای یافتن مرد جوان که یک مهندس کامپیوتر انگلیسی تبار بود، کارآگاهان پلیس دریافتند وی ساعاتی بعد از به قتل رسیدن همسر و فرزندش، از طریق فرودگاه بوستون آمریکا به انگلیس پرواز کرده است.

به این ترتیب تحقیقات برای دستگیری این مرد که نخستین مظنون این جنایت به شمار می‌رفت، با کمک اینترپل انگلیس آغاز شد اما تا 9 فوریه که نیل‌اینتوایستل در متروی زیرزمینی لندن دستگیر شد، تمامی تلاش‌ها برای دستگیری وی بی‌نتیجه ماند.

می‌خواستم خودکشی کنم، فرار کردم

با دستگیری جوان انگلیسی، وی تحت بازجویی قرار گرفت اما منکر ارتکاب جنایت شد و ادعا کرد عاشقانه همسرش را دوست داشته است.

وی به کارآگاهان جنایی پلیس انگلیس گفت: روز جنایت هنگامی که به خانه بازگشتم و با اجساد غرق خون همسر و فرزندم روبه‌رو شدم، از شدت علاقه به آنها ابتدا تصمیم گرفتم خودکشی کنم اما نتوانستم این کار را انجام دهم، سپس به خاطر وضعیت بد روحی تصمیم گرفتم به خانه پدری‌ام در لندن بازگردم و لحظات سخت را در کنار خانواده‌ام باشم و به این ترتیب به سمت زادگاهم پرواز کردم.

در حالی که مطبوعات انگلیس و آمریکا این جنایت را به‌طور کامل پوشش می‌دادند، قضات دادگاه عالی ماساچوست که جنایت در آن ایالت رخ داده است، از قضات دادگاه لندن خواستند مرد جنایتکار را به این کشور بازگرداند که سرانجام بعد ازمدتی کشمکش، دادگاه انگلیس این درخواست را پذیرفت و مرد جنایتکار را که بعد از ازدواج با همسر آمریکایی‌اش، برای یافتن موقعیت شغلی بهتر به این کشور مهاجرت کرده بود به آمریکا بازگرداندند.

او می‌خواهد رازش را بفروشد

با گذشت نزدیک به 2 سال از این ماجرای جنایی، قضات دادگاه عالی ماساچوست، نخستین جلسه محاکمه نیل اینتوایستل را برگزار کردند.

در این جلسه، دادستان ماساچوست مدارکی را در اختیار دادگاه قرار داد که نشان می‌داد مهــنــدس 29‌ساله بعد از ارتـکاب ایــن جنایت فجــیـع، قصـد فروش داستان این جنایت را در اینترنت داشته است.

در این جلسه دادگاه مایکل فابری- دادستان ماساچوست- با بیان این موضوع گفت: اینتوایستل در 9 فوریه در حالی در متروی لندن دستگیر شد که یک کامپیوتر لپ‌تاپ به همراه داشت، در بررسی این کامپیوتر مشخص شد که وی قصد داشته پس از ارتکاب این جنایت، داستان قتل همسر و کودکش را به بالاترین قیمت برای چاپ کتاب یا ساخت فیلمی درباره آن به فروش برساند اما قبل از آنکه موفق شود در محاصره پلیس قرار گرفته و دستگیر شده است.

وی در ادامه گفت: ماجرای این جنایت و انگیزه عجیب جنایتکار به حدی عجیب و گیج‌کننده است که تنها متهم اصلی پرونده می‌تواند راز آن را بگشاید که وی هم به‌دلیل آنکه قصد دارد راز این جنایت را بفروشد، در جلسه دادگاه از بیان آن خودداری می‌کند.

به گفته وی مرد جنایتکار و همسرش رابطه بسیار صمیمانه و عاشقانه‌ای داشته‌اند، آنها زمانی که خانم راشل در انگلستان درس می‌خوانده‌ با یکدیگر آ‌شنا شده و ازدواج کرده بودند اما پس از گذشت مدتی، مرد جوان از طریق اینترنت با زنان دیگری آشنا شده و به تدریج از همسرش دور شد و سرانجام این جنایت مرگبار را رقم زد.

به گفته دادستان فابری، مردجنایتکار از دسامبر 2005 تا ژانویه 2006 بارها به سایت‌های دوست یابی و سایت‌های مستهجن رفته و از طریق این سایت‌ها، ای‌میل‌هایی نیز با زنان ناشناس رد و بدل کرده و با آنها ارتباط برقرار کرده است، اوهمچنین در اینترنت در جست و جوی اطلاعاتی درباره قتل و خودکشی بوده است و سرانجام هم نقشه این جنایت خونین را با این اطلاعات به اجرا گذاشته است.

بعد از اظهارات دادستان، مرد جنایتکار در جایگاه قرار گرفت اما باز هم ارتکاب این جنایت را انکار کرد و دربرابر سؤالات قضات دادگاه تنها سکوت کرد.

کد خبر 54175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز