گروه حوادث: قاتل سریالی ایلینویز که به اتهام قتل ۷ مرد و زن، تحت تعقیب اف‌بی‌آی و ماموران پلیس ایالتی قرار داشت، وقتی برای خوردن شام به رستورانی که پاتوق ماموران پلیس بود رفت به دام افتاد.

نیمه شب سی‌ام ژوئن ۲۰۰۸ (دهم تیرماه گذشته) ماموران پلیس ایلینویز آمریکا، جسد زن و شوهر جوانی را در نزدیکی هتلی در منطقه فستوس ایلینویز درحالی پیدا کردند که غرق خون بودند.

با آغاز تحقیقات درباره این زن و شوهر مشخص شد آنها ساعاتی قبل برای شرکت در جشن فارغ‌التحصیلی یکی از دوستانشان از خانه خارج شده‌‌اند اما هنگامی که بعد از خرید از فروشگاه‌های اطراف، به پارکینگ هتلی که اجسادشان در نزدیکی آن پیدا شده بود رفته‌اند مورد حمله فرد ناشناسی قرار گرفته و با وارد آمدن ضربات جسمی سخت برسرشان از پای درآمده‌اند.

عامل جنایت پس از قتل این زن و شوهر، پول و لوازم همراه آنها را به سرقت برده و اجسادشان را سوار خودرو کرده و چند صدمتر دورتر در کنار جاده رها کرده بود.

درحالی که تحقیقات برای یافتن عامل این جنایت خونین ادامه داشت کارآگاهان پلیس ایلینویز چند شب بعد جسد زن ۹۳ ساله‌ای به نام راسل رید را پیدا کردند که وی نیز با وارد آمدن ضربه جسمی سخت به سرش به قتل رسیده بود.قاتل بعد از ربودن اموال این زن جسد وی را در تاریکی شب رها کرده بود.

در فاصله اندکی از این جنایت، جسد مرد ۶۵ ساله‌ای به نام اسمیت راندال نیز در داخل یک سطل بزرگ زباله پیدا شد و چند روز بعد نیز اجساد زن و شوهری جوان و کودک ۲ ساله آنها در منطقه راک فالز ایلینویز کشف شد و این در حالی بود که بررسی تمام اجساد نشان می‌داد آنها با یک شیوه و با انگیزه سرقت به قتل رسیده‌اند.

با افزایش قربانیان این جنایت‌ سریالی، ماموران پلیس ایلینویز با کمک ماموران اف‌بی‌‌آی تحقیقات گسترده‌ای را برای ردزنی و شناسایی قاتل جنایتکاری که در نهایت بی‌رحمی قربانیانش را با وارد‌آوردن ضربات جسمی فلزی بر سرشان به قتل می‌رساند آغاز کردند.

شناسایی قاتل

دوازدهم جولای (شنبه گذشته) ماموران پلیس ایلینویز با گذشت نزدیک به ۲ هفته از شروع قتل‌ها توانستند با اطلاعاتی که از شیوه جنایت‌ها و ردیابی اموال مسروقه به دست آورده بودند عامل جنایت‌ها را که جوان ۲۸ ساله سابقه‌داری به نام نیکولاس تی شرلی بود، شناسایی کنند.

از آنجایی که احتمال می‌رفت این جوان جنایتکار بخواهد دست به جنایت جدیدی بزند تصاویری که از وی به دست آمده بود به دفعات از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد و عملیات گسترده‌ای برای به دام انداختن او آغاز شد.

جنایتکار در رستوران پلیس

در حالی که اطلاع رسانی تلویزیونی ادامه داشت، یکشنبه شب گذشته یکی از خدمتکاران رستوران «بیندی» گرانیت‌سیتی- که به خاطر جمع شدن ماموران پلیس در آنجا به پاتوق پلیس‌ها معروف است - وحشت‌زده به سرعت به سراغ یکی از میزهایی که چند مامور پلیس مثل هرشب دور آن نشسته و شام می‌خوردند رفت و به آرامی به یکی از ماموران گفت جنایتکاری که تصویر او را در تلویزیون نشان می‌دادند اکنون در داخل رستوران است.

وقتی که این زن، محل نشستن مرد جنایتکار را به افسر پلیس نشان داد وی به سرعت دریافت که او همان نیکولاس تی شرلی است که گرو‌ه‌های ویژه‌ای از اف‌بی‌آی و پلیس ایالتی در تعقیب او هستند.

با اعلام این موضوع از سوی افسر پلیس، ماموران ایالتی و ا ف بی‌آی به سرعت رستوران را به محاصره درآوردند و مرد جنایتکار را قبل از آنکه بتواند فرار کند، به دام انداختند.

کد خبر 58189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز