گروه حوادث: 3 جوان نژادپرست اروپایی، دانش آموز 16 ساله قطری را که برای آموزش زبان به هاستینگ انگلستان رفته بود، مورد ضرب و شتم قرار داده و به قتل رساندند. قتل این نوجوان واکنش‌‌های شدیدی را در کشورهای عربی برانگیخته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، نوجوان قطری به نام «محمد الماجد» که چندهفته قبل از قطر به انگلستان رفته بود، یکشنبه گذشته به‌علت خونریزی شدید در بیمارستانی در منطقه هاستینگ در ساکس شرقی جان باخت.

ماجرای این جنایت هنگامی رخ داد که محمد الماجد و چند نفر از دوستانش که برای آموختن زبان انگلیسی از قطر به منطقه هاستینگ رفته بودند، شنبه‌شب از یک رستوران شرقی بیرون آمدند اما در بیرون رستوران مورد حمله چند جوان انگلیسی قرار گرفتند که آنها را به نام‌های صدام‌حسین و اسامه بن لادن صدا می‌زدند.

2 نوجوان قطری با دیدن مزاحمت نوجوانان انگلیسی تصمیم گرفتند از آ‌نجا دور شوند اما در همین هنگام 3 جوان مهاجم با شکستن بطری مشروبات الکلی به آنها حمله‌ور شدند.

در همین هنگام یک نفر از آنان با بطری شیشه‌ای، ضربه‌ای به سر نوجوان قطری  وارد آورد. بر اثر این ضربه وی دچار خونریزی شدید شد و به‌سرعت به بیمارستان انتقال یافت اما تلاش‌های تیم پزشکی برای نجات وی بی‌نتیجه ماند و او در بیمارستان جان باخت.

با آغاز تحقیقات درباره این جنایت، مشخص شد نوجوان قطری که فرزند یکی از خانواده‌های ثروتمند این کشور است چند هفته قبل برای آموزش زبان انگلیسی به هاستینگ رفته اما در حالی که قرار بود یک هفته دیگر به خانه بازگردد مورد حمله جوانان نژادپرست انگلیسی قرار گرفته و جان باخته است.

مجد القنامه - هم اتاقی نوجوان قطری - که او هم به شدت زخمی شده است، در گفت‌وگویی با خبرنگاران گفت: مهاجمان ما را صدام حسین و اسامه بن لادن صدا  زده  و ما را به شدت کتک می‌زدند.

این جوان که روی سرش جای 6 بخیه دیده می‌شود، می‌گوید: ما نتوانستیم از خودمان دفاع کنیم چرا که  در کشوری که ما از آنجا می‌آییم هیچ‌کس این طور وحشیانه در خیابان به دیگران حمله‌ور نمی‌شود. انگلستان دیگر برای من به یک کابوس مرگ تبدیل شده است.

مالک رستورانی که جنایت در نزدیکی آن رخ داده است نیز مدعی است وی قبل از وقوع این ماجرای وحشتناک، موضوع مزاحمت‌های جوانان مهاجم را به پلیس اطلاع داده است اما آنها هیچ کاری انجام نداده‌اند.

گراهام پرات – بازپرس جنایی- که تحقیقات درباره این جنایت تحت نظر او انجام می‌شود نیز در این باره گفت: در حال حاضر 3جوان 17 تا 20 ساله انگلیسی در رابطه با این جنایت دستگیر شده‌‌‌اند.

وی اظهارداشت: ما سعی خواهیم کرد امنیت را به این منطقه بازگردانیم چراکه در غیر این صورت 30 تا 50 هزار دانش‌آموزی که تابستان‌ها برای تحصیل زبان انگلیسی به این منطقه می‌آیند دیگر از آمدن به اینجا منصرف خواهند شد.

کد خبر 62011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز