شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران نفر از مردم انگلیس روز شنبه با برپایی تظاهراتی در لندن از دولت این کشور خواستند بودجه بیشتری برای مبارزه با فقر اختصاص دهد

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن به گفته برگزار کنندگان این تظاهرات، نزدیک به ده هزار نفر در این تجمع شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در تظاهرات که به گفته پلیس تعداد آنان بین چهار هزار تا پنج هزار نفر بود، در میدانی در لندن از دولت گوردون براون خواستند در بودجه سال آینده، مبلغی بالغ بر سه میلیارد وهشتصد میلیون یورو برای برطرف ساختن معضل فقر در میان کودکان اختصاص یابد.

Demonstrators listen to speakers at a rally in Trafalgar Square in central London October 4, 2008. The Campaign to End Child Poverty staged a march through London claiming the 2009 Budget is the last real chance the British government has to meet its 2010 target to halve child poverty

فعالان اجتماعی مبارزه با فقر در انگلیس ضمن این که خواستار تلاش بیشتر دولت در این زمینه شدند، تعداد کودکان انگلیسی را که در فقر به سر می برند، سه میلیون و نهصد هزار نفر اعلام کردند.

این تعداد برابر با یک سوم کودکان انگلیسی است که در میان کشورهای صنعتی، وخیم ترین آمار را نشان می‌دهد

کد خبر 64919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز