همشهری آنلاین: رییس پلیس جنجالی لندن به خاطر اتهام نژادپرستی، زیر فشار قرار گرفته است.

روزنامه تاگس اشپیگل از لندن گزارش داد، طارق غفور (Tarique Ghaffur) ارشدترین پلیس مسلمان بریتانیا این اتهام سنگین را روز پنجشنبه به یان بلر وارد کرده است.

غفور در نشستی خبری در پایتخت انگلیس گفت بلر «برای دوره زمانی طولانی» وی را مورد تبعیض قرار داده است. برای همین او «با تاسف عمیق» به دادگاه شکایت برده است.

Britain’s most senior Asian police officer, Tarique Ghaffuragainst Sir Ian Blair

وی که همراه با سه کمیسر دیگر در جایگاه سوم سلسله مراتب پلیس کلان‌شهر لندن قرار دارد، تصریح کرد این تصمیم ربطی به تلاش برای ارتقای شغلی ندارد.

این پلیس مسلمان تاکید کرد مساله رفتار «در بالاترین سطح» ریاست پلیس است.

شاهرخ میراسکندری، وکیل غفور هم اعلام کرده است که تا کنون موارد متعددی از اعمال تبعیض نزد پلیس لندن وجود داشته است. غفور پیش از این علیه رییس خود به خاطر اعمال تبعیض شکایت کرده بود.

او تقاضای 1.2 میلیارد پوند خسارت از پلیس را دارد، زیرا احساس می‌کند به خاطر ملیت، مذهب و سنش مورد تبعیض واقع شده است.tarique - blair

غفور در اوگاندا متولد شده و از سال 1974 در نیروی پلیس پذیرفته شده است. یکی از وظایفی که به وی محول شده، تامین امنیت بازی‌های المپیک 2012 است که در لندن برگزار می‌‌شود.

بلر تاکنون به اتهام تیراندازی منجر به مرگ به ژان چارلز دو منزس، تبعه برزیلی مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

منزس با شلیک هفت گلوله به سرش زمانی کشته شد که پلیس انگلیس دو هفته پس از حملات هفتم ژوئیه 2005 میلادی به مترو لندن در تعقیب عاملان این حملات بود.

کد خبر 61867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز