جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی روزنامه دیلی‌تلگراف حاکی از کاهش بی‌سابقه محبوبیت نخست وزیر این کشور است

به گزارش واحد مرکزی خبر به نوشته شماره امروز روزنامه دیلی‌تلگراف در اینترنت: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی موسسه یوگاو برای این روزنامه نشان داد، به ندرت یک نفر از هر هفت رای دهنده انگلیسی - پانزده درصد - معتقد است گوردون براون برای سمت نخست وزیری مناسب است اما هیچ یک از جانشینان احتمالی براون از جمله دیوید میلیبند وزیرخارجه نیز نمی‌تواند این حزب را از شکستی خفت بار در برابر حزب محافظه کار نجات دهد.

فقط تونی بلر نزد رای دهندگان محبوب تر از براون است اما حتی او در برابر دیوید کامرون شکست می‌خورد.

چنین محبوبیت پایینی فقط در مورد جان میجر، در سال 1995، دو سال قبل از بدترین شکست انتخاباتی دولت محافظه کارش ثبت شده است. شصت و پنج درصد رای دهندگان می‌گویند براون اکنون مایه درد سر حزب کارگر است که نسبت به 25در صد در ژوئن گذشته که به نخست وزیری رسید افزایش داشته است. چهل و چهار درصد رای دهندگان می‌گویند چشم انداز انتخاباتی حزب کارگر درصورت برکناری بروان بهبود خواهد یافت.

این نظرسنجی که از سه شنبه تا پنجشنبه این هفته انجام گرفت تایید می‌کند حزب کارگر همچنان عقب‌تر از حزب محافظه کار دیوید کامرون است به طوری که میزان حمایت از محافظه کاران 47 درصد و حزب کارگر 25درصد است.

این برتری 22 درصدی منجر به پیروزی چشمگیر کامرون در انتخابات عمومی خواهد شد.

فقط 9 درصد رای دهندگان می‌گویند به نظر آنها براون در جریان نگرانی‌های مردم قرار دارد.

52 درصد می‌گویند او فاقد صلاحیت لازم برای هدایت موثر انگلیس در مشکلات اقتصادی کنونی است و 53 درصد می‌گویند براون مردد است.

اما دقیقا نیمی از رای دهندگان معتقدند جانشینی یک عضو دیگر حزب کارگر در پارلمان به جای بروان به عنوان نخست وزیر تفاوتی برای انگلیس ندارد.

براون در چنان مخمصه‌ای قرار دارد که بسیاری از رای دهندگان برای او احساس دلسوزی دارند به طوری که 42 درصد گفتند خیلی یا تا حدی برای نخست وزیر متاسف‌اند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان داد هیچ یک از چهره‌های حزب کارگر که جانشین احتمالی براون قلمداد می‌شوند بهبود چشمگیری در موقعیت حزب کارگر ایجاد نخواهند کرد به طوری که حزب کارگر با رهبری دیوید میلیبند از حمایت 24درصدی رای دهندگان در برابر حمایت 47 درصدی از حزب محافظه برخوردار خواهد بود و در صورت رهبری جک استراو وزیر دادگستری بر حزب کارگر این نسبت بیست و چهار به چهل و پنج خواهد بود.

حتی با رهبری بلر حزب کارگر با حمایت 32درصدی نسبت به حزب محافظه کار با حمایت چهل و یک درصدی عقب‌تر خواهد بود.

این نظر سنجی بین 1949 بزرگسال انگلیسی انجام گرفت

کد خبر 59475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز