سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال استعفایش کابینه خود را به برگزاری جلسه‌ای اضطراری فرا خوانده است.

شبکه خبری اتریشی او ار اف گزارش داد، آنگونه که یکی از سخنگویان نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد این نشست قرار است هشتم سپتامبر برگزار شود. وی تاکید کرد گوردون براون با وجود سفر کنونی‌اش جریان‌های سیاسی را در دست دارد.

این سخنگو اعلام کرد وزیران و دیگر اعضای کابینه جلسه اضطراری خود را در لندن برگزار نمی‌کنند. در حاشیه این نشست کابینه آنها افکار عمومی را در جریان خواهند گذاشت. «این خواست دولت است که به حرف مردم کشورمان گوش فرا داده و از تجربیات آنان بیاموزد.»

جبهه برکناری براون
پیش از این در گزارش‌های رسانه‌ای آمده بود مخالفان براون در حزب کارگر «دستور کار سیاسی» خود را تنظیم کرده‌اند. به نوشته روزنامه محافظه‌کار «تایمز»، آنها «جبهه‌ای را برای دور کردن براون از خانه شماره 10 (داونینگ استریت)» ایجاد می‌کنند.

شبکه خبری بی بی سی هم اعلام کرد هواداران تونی بلر که در ژوئن 2007 براون جای وی را گرفت، خواستار ارایه ابتکارهای سیاسی علنی برای حل مهم‌ترین مشکلات جاری هستند. بسیاری از وزیران سابق انگلیسی هستند که می‌گویند در حزب کارگر احساس «خلا» می‌کنند.

کد خبر 59874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز