یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

تقریباً در بیشتر ساعات روز حضور ماموران راهنمایی و رانندگی در سطح خیابان‌ها و بزرگراه‌ها چشمگیر است و آنها قاطعانه با رانندگان متخلف برخورد می‌کنند.

تخلفات فرعی

حتی گاهی ماموران راهنمایی و رانندگی بارها به یک خیابان سرکشی کرده و خودرو‌هایی را که در محل‌هایی‌ممنوع پارک شده‌اند، جریمه می‌کنند.

اما متاسفانه به همان اندازه که تخلف رانندگی در خیابان و بزرگراه دردسرساز است، در کوچه‌ها هم موجب بر‌هم زدن آسایش مردم می‌شود. به عنوان مثال در کوچه‌هایی که تعداد زیادی شرکت یا اداره وجود دارد، تخلفات رانندگی واضحی اتفاق می افتد که کمتر به آن رسیدگی می‌شود.

از جمله این تخلفات که از پارک دوبل و سوبل هم جدی‌تر است، پارک به شیوه مایل است. در این حالت جای کافی برای پارک خودرو وجود ندارد و راننده در حالی که تنها بخشی از خودرو را در پارک جا داده، آن را به همان شکل رها می‌کند.

با آنکه قبلا هم در این ستون به این موضوع پرداخته شده بود اما تماس‌‌های متعدد شهروندان با ستون « در شهر چه خبر» موجب شد تا معضل یاد شده را بار دیگر یادآوری کنیم تا شاید نظارت ماموران راهنمانی و رانندگی بر کوچه‌های فرعی هم افزایش یابد.

دستفروشی چهار‌راهی

توقف پشت چراغ قرمز خیلی از چهار‌راه‌ها مساوی است با جواب پس دادن به انواع و اقسام دستفروش ها که قصد دارند محصولات خود را از لنگ برای پاک کردن شیشه گرفته تا باتری و آدامس و کیک به راننده تحمیل کنند. این در حالی است که این محصولات اغلب نامرغوب و تقلبی  هستند و کارایی لازم را ندارند.

اما در مورد مواد خوراکی که توسط این دستفروش‌ها فروخته می‌شود باید دقت بیشتری صورت گیرد. این محصولات که معمولا شکلات و آدامس و کیک هستند، ساعت‌ها زیر آفتاب داغ تابستان باقی می‌مانند و کیفیت خود را از دست می‌دهند.

گاهی هم دستفروش‌ها برای ترغیب هرچه بیشتر رانندگان به خرید، شکلات‌ها یا آدامس‌ها را در بسته‌های 3 یا 5 تایی قرار داده و یکی از آنها را مجانی حساب می‌کنند. اما گاهی در بین این بسته‌ها، محصولات تاریخ گذشته و فاسد وجود دارد که در صورت مصرف،  سلامت بدن را تهدید می‌کند.

خاکی نشوید

با اینکه پیش از این‌ رنگ‌های متالیک و سفارشی طرفداران بسیاری داشت و راننده‌های جوان سعی می‌کردند سوار خودرویی دارای این رنگ‌ها شوند اما به تازگی رنگ‌ یکبار مصرفی  به اصطلاح مد شده که با شست وشو از بین می‌رود.

این رنگ‌ تازه که از مخلوط خاک و آب تهیه می‌شود با گل آلود کردن خودرو به آن سر و شکلی می‌دهد که به نظر می‌رسد برخی شهروندان از آن خشنودند تا جایی که حتی تعدادی از زوج‌های جوان خودروی عروس را هم با آن رنگ می‌کنند.

با وجود این به نظر می‌رسد  مشکل اصلی خودرو‌های گل‌آلود این روز‌ها، کاهش دید راننده‌ و افزایش احتمال تصادف باشد. راننده‌هایی که با خودرو‌های آغشته به گل و لای یا طرح‌هایی از آن به حرکت در خیابان‌های شهر می‌پردازند تنها از طریق شیشه جلو دید دارند.

البته تعدادی از راننده‌ها نیز فقط به گل‌آلود کردن بدنه اکتفا می‌کنند تااینکه کمتر به استقبال سانحه رانندگی بروند.

انباری در پارکینگ

بسیاری از مجتمع‌های مسکونی جدید دارای واحد‌هایی با مساحت‌های کوچک هستند که انباری‌ در نظر گرفته شده برای آنها نیز ظرفیت مناسبی ندارد.

بنابراین تعدادی از ساکنان، محیط‌های عمومی مجتمع‌ همچون پارکینگ را برای انبار کردن وسایل خود انتخاب می‌کنند. با اینکه به طور معمول سایر همسایه‌ها و مدیریت ساختمان به چنین حرکاتی واکنش نشان می‌دهند اما ساکنان متخلف باز هم در مقابل اعتراض‌ها واکنشی نشان نمی‌دهند.

البته در  برخی مناطق شهر ساکنان مجتمع‌ها با در نظر گرفتن جریمه‌هایی، همسایگان متخلف را تنبیه می‌کنند. برای نمونه جریمه‌های ریالی یا تعویض کلید پارکینگ از جمله این جریمه‌هاست .

کد خبر 55035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز