سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

برای خیلی‌ها تابستان بدون رفتن به شمال یا جنوب کشور و آبتنی در دریا معنا پیدا نمی‌کند. به همین منظور از دور‌ترین استان‌ها تا نزدیک‌ترین شهر‌ها خود را به دریا می‌رسانند تا لذت شنا در آب را تجربه کنند.

لذت شنا، غم غرق‌شدگی

این در حالی است که همه ساله با وجود هشدار‌های مکرر مسئولان، شاهد آن هستیم که تعداد زیادی در دریا غرق می شوند که مهم ترین علت آن شنا کردن در محدوه‌های حفاظت نشده است.

در چند سال اخیر محدوده‌هایی از دریا پاکسازی شده و برای شنا کردن زیر نظر نجات غریق‌ها در نظر گرفته شده است. اما متاسفانه برخی از هموطنان، علاقه زیادی به نقض قانون و به خطر انداختن جان خود دارند و در خارج از این محوطه‌ها شنا می‌کنند.

از سوی دیگر ناآشنایی به فن شنا هم از جمله دلایل غرق شدن مردم در دریاست. این در حالی است که می‌توان با پیروی از قوانینی که به منظور حفظ سلامت مردم طراحی شده است، شیرینی سفر را با حوادث ناگواری چون غرق شدگی تلخ نکرد.

صف خالی بنزین سوپر

با آزاد شدن قیمت بنزین سوپر، فضای پمپ بنزین‌ها هم به کلی متحول شده است. این روز‌ها در اغلب پمپ بنزین‌ها در سکو‌های مخصوص بنزین سوپر، پرنده هم پر نمی‌زند و در مقابل صف سکو‌های بنزین معمولی تا جایی که چشم کار می‌کند، امتداد دارد.

در واقع خیلی از رانندگانی که به منظور حفظ سلامتی فنی خودرو، همیشه از بنزین سوپر استفاده می‌کردند با چند برابر شدن قیمت آن عطایش را به لقایش بخشیده و به جمع بنزین معمولی‌زن‌ها پیوسته‌اند.

این در حالی است که با توجه به یکی بودن ورودی پمپ‌بنزین‌ها برای متقاضیان بنزین سوپر و معمولی، تعداد انگشت شماری که می‌خواهند بنزین سوپر بزنند باید زمان زیادی در صف معطل بمانند.

در مقابل در شرایط کنونی با توجه به کاهش تقاضا برای بنزین سوپر، بهتر است که تعداد پمپ‌هایی که به این بنزین اختصاص داده شده کاهش یابد تا اندکی از ازدحام پمپ بنزین‌ها کاسته شود.

کادوی گران تر از جنس

اگر فروشنده‌‌های داخل پاساژ‌ها به شما وعده دریافت یک کادوی پر زرق و برق اما رایگان را
در ازای خرید از آنها  دادند، باید بدانید که احتمال خلف وعده آنها وجود دارد و ممکن است شما با یک کادوی گران تر از جنس خریداری شده، این پاساژ را ترک کنید.

ماجرا از این قرار است که این اواخر یک غرفه‌ کادوی رایگان در برخی پاساژ‌ها تاسیس شده است. به طور معمول فروشنده‌ها با اداره کنندگان این غرفه‌ها قرار داد بسته و خریدار در ازای ارائه کارت امضا شده فروشنده می‌تواند کالای خریداری شده را با یک جعبه کادویی زیبا به خانه ببرد.

با وجود این برخی فروشنده‌ها نیز با وعده‌های غیر واقعی، کارت خود را در اختیار خریدار قرار می‌دهند و و‌ی را راهی غرفه کادوی رایگان می‌کنند اما گاهی اوقات کارکنان این غرفه، کارت فروشنده‌ مورد نظر را فاقد اعتبار دانسته و از شهروندان چند اسکناس سبزیاآبی مطالبه می‌کنند.

گاهی اوقات جعبه کادویی که مشتری انتخاب کرده است به قدری گران است که تمام صرفه اقتصادی این خرید ر ا از میان می‌برد. متاسفانه این روز‌ها هم که اعتراض، کار افراد به اصطلاح بی‌کلاس تلقی می‌شود، فقط افراد معدودی نسبت به این سیستم غلط اعتراض می‌کنندوکادو را می‌خرند.

فالگیرپشت در

گویا فالگیر‌ها به عنوان سمج‌ترین صنف غیررسمی شهر،  با گرم‌تر شدن هوا دیگر به فعالیت در پارک‌ها و دیگر مکان‌های شلوغ شهر راضی نیستند و این بار برای کف‌بینی و غیره ترجیح می‌دهند با همان تعبیر فوق تکراری «فالت ببینم» زنگ منازل شهروندان را به صدا درآورند.

سماجت آنها در کشیدن دست مشتری بخت برگشته این بار به فشار دادن در منزل منتقل می‌شود. بسیاری از شهروندان در عین ناباوری بعد از چند دقیقه به یکباره متوجه می‌شوند که فالگیر سمج روی مبل راحتی آنها نشسته و کف دست آنها را نیز در دست دارد.

در همان لحظاتی که فالگیر قصه ما از آرزوها و آینده روشن فرد صحبت می‌کند، به طور معمول فردی که حریم خانه‌اش مورد تجاوز قرار گرفته در این فکر است که چرا در منزل را به روی وی باز کرده است.

کد خبر 56036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز