جمعه ۱۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

اخیرا بسیاری از تولیدکنندگان محصولات غذایی سعی دارند که محصولات خود را به نوعی تولید کنند که آماده طبخ باشد و با توجه به سرعت زندگی شهری، در وقت صرفه‌جویی شود.

پاک شده یا نشده؟

به همین منظور انواع محصولات نظیر برنج و حبوبات به صورت پاک شده و در بسته‌های کوچک قابل خریداری است.

هرچند عبارت« پاک شده» روی بسته بندی این محصولات با حروف درشت چاپ شده و به همین دلیل هزینه بیشتری باید برای خرید آن پرداخت شود اما گاهی برخی از محصولات پاک شده در واقع پاک نشده هستند.

این درحالی است که خریدار به اطمینان پاک بودن محصول به آن دقت نکرده و پس از پختن غذا متوجه وجود سنگریزه یا دیگر ناخالصی‌ها در آن می‌شود.

به هر حال انتظار می‌رود که کارخانه‌های تولید کننده به آنچه به مشتریان وعده می‌دهند، کاملا پایبند باشند؛

البته بد نیست خریداران هم قبل از پختن حبوبات نگاهی سطحی به محتویات داخل کیسه بیندازند چون چند دقیقه نگاه سطحی بهتر از ده‌ها و شاید صدها هزار تومان هزینه ترمیم دندان شکسته است.

پیاده‌روی در بزرگراه

بزرگراه از جمله بخش‌های شهر است که به خودی خود از پتانسیل زیادی برای خطر برخوردار است. با توجه به سرعت زیاد حرکت خودرو‌ها در بزرگراه، احتمال تصادف و حادثه هم بیشتر است، این در حالی است که برخی عوامل نیز پتانسیل خطر در بزرگراه‌ها را تقویت می‌کنند.

به عنوان مثال پیاده‌روی در حاشیه بزرگراه‌ها به ویژه سر پیچ‌ها و نقاط کور از دید رانندگان، گاهی سوانح رانندگی دلخراشی پدید می‌آورد. البته بزرگراه جای پیاده‌روی نیست اما گاهی پیش می‌آید که افراد به هر دلیلی کنار بزرگراه‌ها راه می‌روند.

از سوی دیگر در تاریکی شب و در صورتی که افراد لباس تیره به تن داشته باشند، این خطر تشدید می‌شود. با توجه به خطرات بسیار جدی توصیه می‌شود که افراد از قدم زدن در حاشیه بزرگراه‌ها خودداری کنند تا حوادث جبران ناپذیر به وجود نیاید؛ مگر اینکه مسیر مورد نظر دارای پیاده‌رو استاندارد باشد.

یک کامیون شادی

در چند روز گذشته به جای صدای سبزی‌فروش و لحاف دوز محله، صدا‌ی شادی و خنده در کوچه و خیابان‌ها پیچیده بود.

شهروندانی که می‌خواستند بدانند این صدا‌ها از کجا به گوش می‌رسد، راهی میدان‌های بزرگ محلات‌شهر شده و در آنجا با کامیونی روبه‌رو می‌شدند که به جای دود و آلودگی، نمایش‌های موزیکال و مسابقه اجرا می‌کند.

گویا فرهنگسرا‌های شهر برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و کودکان «یک کامیون شادی» به شهر فرستاده بودند که در همان ساعات ابتدایی توانسته‌ بود شهروندان بسیاری را دور خود جمع کند.

آرامش کودکانی که به تماشای نمایش‌های شیرین کارناوال شادی نشسته‌ بودند در حالی بود که آنها فقط تا چند ساعت پیش، داشتند از شدت اصرار  برای بیرون رفتن به پارک یا سینما، والدین خود را کلافه می‌کردند.

با  اینکه خود ما نیز تجربه کلافه والدین را داریم اما باید قبول کرد که در روز‌های گرم تابستان، سر رفتن حوصله بچه‌ها دردسر بزرگی است. 

نمایش سرعت 

راننده‌های مسیر بزرگراه‌ تهران- کرج شاهد تابلو‌ی دیجیتال جدیدی هستند که سرعت خودرو‌ی آنان را به نمایش می‌گذارد.

به گفته شهروندانی که در این مسیر در رفت و آمد هستند، از زمان نصب این تابلوها‌ به نحو محسوسی راننده‌ها محتاط‌تر شده  و به اصطلاح از تخته گاز رفتن پرهیز می‌کنند.

به نظر می‌رسد تابلو‌های یاد شده علاوه بر آگاه کردن راننده‌ها از میزان سرعت، نوعی احساس تحت نظارت پلیس و قانون بودن را نیز به آنها القا می‌کنند.

این در حالی است که در مورد دوربین‌های ثبت سرعت، چند وقتی بود شایعاتی با موضوع خاموش بودن آنها موجب می‌شد تا تعدادی از شهروندان با سرعت‌های غیرمجاز در بزرگراه‌ها رانندگی کنند.

به طور حتم اقداماتی از این دست، آمار تصادفات را به نحو چشمگیری کاهش خواهد داد.   

کد خبر 56972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز