جمعه ۲۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

نشستن روی بخش تکیه‌گاه نیمکت‌ پارک‌ها از آن مد‌هایی است که علاوه بر فراگیری از آلودگی زیادی هم برخوردار است.

مد آلوده

مطابق این مد آلوده بسیاری از جوانان عادت کرده‌اند که به جای خود نیمکت، روی تکیه‌گاه عمودی آن بنشینند و کفش‌های خود را روی کف نیمکت بگذارند.

شاید به همین دلیل است که بسیاری از شهروندان بدون قرار دادن تکه‌های کاغذ روی نیمکت حاضر به نشستن و استراحت روی آن نمی‌شوند.

بنابراین آلوده کردن نیمکت‌ها به عنوان نقض حقوق شهروندان دیگر، فقط می‌تواند از سوی افراد ناآگاه و ناهنجار صورت گیرد. 

غذای پرسی نداریم

با توجه به نگرانی روز‌افزون مردم نسبت به پدیده چاقی، صرف غذا در رستوران‌ها هم با دقت بیشتری صورت می‌گیرد. در واقع افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند، ترجیح می‌دهند به جای خوردن ساندویچ‌های پر از سس همراه با نان سفید، محتوای ساندویچ‌ها را به صورت پرسی و بدون نان و سس میل کنند.

اما متاسفانه برخی رستوران‌ها از ارائه این سرویس به مشتری خودداری می‌کنند. برای مثال این امکان وجود دارد که ساندویچ‌هایی که از گوشت مرغ یا گوشت قرمز تهیه می‌شوند به صورت پرسی نیز در اختیار مشتری قرار گیرند.

اما از آنجا که تعداد معدودی از  رستوران‌ها  کم فروشی کرده و داخل ساندویچ را بیشتر با مخلفات پر می‌کنند تا گوشت، ارایه سرویس پرسی‌برای آنها به صرفه نیست؛چون در این صورت باید گوشت بیشتری به صورت پرسی عرضه کنند  تا حداقل گوشه‌ای از ظرف را پرکند.

به هر حال این رستوران‌ها می‌توانند به جای حذف این سرویس، هزینه بیشتری برای غذای پرسی دریافت کنند  اما در مقابل در استفاده از مواد غذایی سخاوت بیشتری به خرج دهند.

لطفا پارک نکنید!

جای پارک در خیابان‌ها و حتی کوچه‌ها به اندازه‌ای کم است که برخی عطای استفاده از خودروی شخصی را به لقایش می‌بخشند و ترجیح می‌دهند با پای پیاده به سر کار بروند. اما در صورتی که چاره‌ای جز استفاده از خودرو نباشد، پیدا کردن جای پارک سوژه‌ای است که هر روز باید آن را مرور کرد.

این در حالی است که علاوه بر خیابان‌ها، در کوچه‌هایی هم که در آنها چند شرکت و اداره وجود دارد، جای پارک پیدا نمی‌شود. با این اوصاف برخی ساختمان‌ها هم به کمبود جای پارک دامن می‌زنند.

برای مثال برخی از ساختمان‌ها 3 در بزرگ را به عنوان در پارکینگ در نظر گرفته و روی همه آنها علامت پارک ممنوع نصب کرده‌اند. به این ترتیب فضای پارک چند خودرو از بین می‌رود و این در حالی است که تنها یک یا 2 در موجود در ساختمان  به اصطلاح ماشین روست.

البته صاحبخانه‌ها به هیچ وجه زیر بار نمی‌روند که حداقل از یکی از این در ها صرفنظر کنند تا جای پارک یک یا 2 خودرو باز شود. باید گفت که این پافشاری بی‌مورد در نهایت عبور و مرور را در کوچه مختل می‌کند.

طر‌ح‌های شاه‌توتی

ماجرای طرح‌‌های هنری که بچه‌ها موقع کندن شاه‌توت روی لباس‌های خود می‌زنند را همه ما می‌دانیم و کم و بیش خود نیز هنگام کندن شا‌ه‌توت‌ها، از  این طرح‌های شاه‌توتی روی  لباس‌هایمان نقاشی کرده‌ایم.

با وجود این در بزرگسالی نیز می‌توان با ورود به یک میوه‌فروشی که ظروف شاه‌توت را به صورت باز روی میز چیده این تجربه را تکرار کرد. در چند روز اخیر تعدادی از میوه‌فروشی‌های شهر شاه‌توت‌ها را در ظروف یکبار‌مصرف تلمبار می‌کنند و از چکه‌ کردن آب غلیط و رنگی این میوه غافلند.

در همین زمان مشتری‌های بی‌خبر از همه جا نیز چنانچه به این‌میز‌ها یا پارچه‌های اطراف آن تماس پیدا کنند با لباس‌هایی رنگی راهی منزل می‌شوند.از سوی دیگر شا‌ه‌توت‌ها در این مغازه‌ها به صورت باز چیده می‌شوند و هیچ پوشش محافظی روی آنها قرار نمی‌گیرد.

بنابراین شا‌توت‌ها برای حشرات‌ موذی و آلوده حکم کارت‌ دعوت به جشنی با شکوه را بازی می‌کنند که در آن فقط شاه‌توت سرو می‌شود و پس از آن فردی که شاه‌توت را میل می‌کند روانه بیمارستان.

کد خبر 57671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز