جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

پیدا کردن جای پارک آنقدر سخت شده است که رانندگان از هر فضایی برای پارک کردن خودروی خود استفاده می کنند.

جای پارک مکانیزه

یکی از روش‌هایی که به تازگی توسط برخی رانندگان ابداع شده، روش پارک مکانیزه خودرو است.

در این روش نیازی به پرداخت پول به پارکبان یا سر و کله زدن با رانندگان دیگر بر سر جای پارک نیست بلکه کافی است یک سطل زباله مکانیزه در کنار خیابان را شناسایی کرده و با هر ضرب و زوری که شده آن را به وسط خیابان پرتاب کنید.

حالا جای پارک شما آماده است. این روش کاملا بدون هزینه برای رانندگان متخلف، هزینه سنگینی برای شهرداری و دیگر رانندگان به دنبال دارد؛

چراکه برخی از رانندگان به خصوص در تاریکی شب با این سطل‌ پرتاب شده برخورد کرده و نه تنها  سطل له می‌شود، بلکه خودروی آنها نیز آسیب می‌بیند. از سوی دیگر در خیابان‌های کم عرض، هل داده شدن سطل‌های مکانیزه به وسط خیابان، گره‌های ترافیکی ایجاد می‌کند.

کشتی گرفتن با قفل

هرچه ترافیک شهر‌های بزرگ سنگین‌تر می‌شود، توصیه مسئولان برای استفاده مردم از سیستم حمل و نقل عمومی هم رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرد. به همین منظور بسیاری از مردم از سر ناچاری یا به منظور عمل به این توصیه، اتوبوس را برای سفر‌های درون شهری انتخاب می‌کنند.

با وجود اینکه در چند سال اخیر اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل شهری افزوده شده‌اند که از امکانات مناسبی از جمله کولر برخوردارند اما  هنوز هم تعدادی از اتوبوس‌ها کولردار نیستند و مسافران آنها تنها از طریق بادی که از پنجره‌ها به داخل می آید، خنک می‌شوند.

این درحالی است که گاهی اوقات پنجره اتوبوس‌ها قفل شده و باز نمی‌شود و مسافران ناچارند در طول مسیر هوای دم کرده را تحمل کنند.

با توجه به اهمیت رفاه حال مسافران خوب است قفل پنجره‌ها به صورت دوره‌ای مورد بازدید قرار بگیرد و مشکلات احتمالی آنها را برطرف شود تا مسافران برای نفس تازه کردن مجبور به کشتی گرفتن با قفل‌ها نشوند.

خداحافظ سطل‌‌های سوخته

شاید در تابستانی که در پیش رو داریم شاهد زباله‌سوزی و سطل‌های زباله سوخته کمتری باشیم. ظرف چند روز گذشته در تعدادی از خیابان‌های شهر، سر و کله سطل‌های زباله جدیدی پیدا شده که علاوه بر ظاهری مناسب، کاربری جدیدی نیز دارد؛

به طوری که لبه جلوی این سطل‌ها برای خاموش کردن سیگار در نظر گرفته شده است. رهگذرانی که قصد دور انداختن ته‌سیگار را دارند می‌توانند پس از خاموش کردن آن، ته سیگار را بدون احتمال آتش گرفتن زباله‌ها، در سطل‌های جدید بیندازند.

البته به طور حتم نبود این سطل‌ها در خیابان‌های دیگر شهر، جوازی برای انداختن ته‌ سیگار روشن کنار زباله‌ها محسوب نمی‌شود. همچنین خاموش کردن ته سیگار به وسیله کف کفش و رها کردن آن در پیاده رو نیز دست‌کمی از انداختن آن در سطل زباله مستعد آتش‌سوزی ندارد.

تغییر هشدار‌ها

به طور حتم شما هم تا به حال در قبال توقف جلوی در پارکینگ منازل مسکونی تهدید به پنچری و غیره شده‌اید اما این اواخر هشدار‌های مربوط به توقف شامل تمام فضای جلوی برخی ساختمان‌ها می‌شود.

به عبارت دیگر ساکنان برخی منازل مسکونی با این تلقی که تمامی فضای جلوی ساختمان متعلق به آنهاست، با نصب تکه کاغذی - با این مضمون که «لطفا  مقابل ساختمان پارک نفرمایید»- روی دیوار ساختمان، جلوی هر راننده‌ای که بخواهد در آن قسمت توقف کند را می‌گیرند.

این در حالی است که فضای حاشیه کوچه‌ها و خیابان‌ها فضای عمومی محسوب می‌شود و به غیر از جلوی در‌های پارکینگ، جلوی سطل‌های مکانیزه و دیگر مناطقی که تابلوهای توقف ممنوع نصب باشد، پارک کردن خودرو، هیچ منعی نباید داشته باشد.

کد خبر 55545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز