یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

وقتی خودرو اختراع شد کمتر کسی گمان می‌کرد که این کالای آهنی به وسیله امرار معاش خیلی از مردم تبدیل شود.

پول زور

اما تقریباً به مخیله هیچکس خطور نمی‌کرد که جای پارک خودرو‌ها هم به یک بخش‌درآمدزا در جامعه تبدیل شود. دراین خصوص الگوی پارکومتر و پارکبان برای برخی افراد به اندازه‌ای جالب بوده که آنها تصمیم گرفته‌اند به هر نحوی که شده از جای پارک خودرو‌ها نان بخورند.

هرچند پرداخت پول به پارکبان‌ها برای پارک کردن خودرو در محل‌های تعیین شده کاملا قانونی است اما تعدادی از افراد  در خیابان‌های اطراف محل‌های پر رفت و آمد از جمله فروشگاه‌ها و مراکز خرید، بدون اینکه پارکبان باشند از مردم پول زور می‌گیرند.

جالب است که این افراد لباس فرمی به تن دارند که روی آن هیچ مشخصاتی ذکر نشده است. از سوی دیگر آنها در مقابل پارک خودرو، بدون اینکه قبضی صادر کنند از رانندگان 100 تومان می‌گیرند و اگر راننده از پرداخت پول امتناع کند این افراد آنها را تهدید به صدور قبض جریمه می‌کنند.

با توجه به افزایش تعداد این افراد در مناطق مختلف شهر، خوب است این موضوع پیگیری شود تا در صورتی که کلاهبرداری در کار است، هرچه سریع تر جلوی آن گرفته شود.

عابربانک‌ها هم به تعطیلات می‌روند

موضوع عابر بانک و مشکلات مربوط به آن به اندازه‌ای کهنه و تکراری شده که دیگر کار از گلایه و انتقاد گذشته است. اما تماس‌های تلفنی اخیر مردم با ستون در شهر چه خبر موجب شد تا بار دیگر موضوع خدمات رسانی عابر بانک‌ها در ایام تعطیل مطرح  شود.

به گفته بسیاری از شهروندان عابر بانک‌ها به پیشواز تعطیلات می‌روند و حتی قبل از اینکه تعطیلات شروع شود جمله تکراری «در حال حاضر امکان سرویس دهی وجود ندارد» را روی صفحه خود حک می‌کنند.

این درحالی است که مردم در تعطیلات بیش از هر زمان دیگری به عابر بانک نیاز پیدا می‌کنند اما با وجود انتقاد‌های مکرر تا کنون اقدامی جدی به منظور حل این مشکل صورت نگرفته است. پس همچنان می‌توان گفت عابر بانک‌ها هم به تعطیلات می‌روند!

لطفا آشغال نریزید

با گرمتر شدن هوا آمار پشه‌ها و حیوانات موذی علاقه‌مند به زباله بیشتر شده و این موضوع در مورد محله‌های دارای «دیوار‌های پر زباله»‌ بیشتر صدق می‌کند.

با اینکه ساکنان شهر سعی می‌کنند با شعار‌هایی مانند «لطفا در این محل آشغال نریزید» و ... از دیوار‌ها و محوطه‌های خالی، در مقابل زباله‌ساز‌ها دفاع کنند اما تجربه نشان داده این شعار‌ها و تهدید‌ها همیشه نیز تاثیر گذار نیست.

گویا پس از چندی زباله‌ساز‌ها عادت می‌کنند زباله‌های خود در محلی واحد بیندازند و مسافتی کوتاه تا سطل زباله را طی نکنند.

با اینکه حرکات اینچنینی آنها باعث بدبو شدن تمامی محل می‌شود اماآنها باز هم  دست از کار‌های غیر فرهنگی خود بر نمی‌دارند و برای حشرات موذی کارت دعوت به میهمانی زباله‌ها می‌فرستند.

شاید اگر هر چه زودتر با قانون‌شکنی این دسته از شهروندان برخورد نشود امراض و بیماری‌های ناشی از این کار به مراتب بیشتر شود.

سرریز پارکینگ مجانی

در نبود جای پارک کافی در شهر، فضای خالی وبدون استفاده زیر برخی پل‌ها به پارکینگ مجانی خودرو‌ها تبدیل شده و از این محل اندکی از کمبود‌های مربوط به جای پارک جبران می‌شود.

با وجود این، در برخی روز‌های شلوغ، راننده‌ها به زیر پل راضی نشده و صف خودرو‌ها را تا حریم خیابان امتداد می‌دهند و راه دیگر راننده‌ها را مسدود می‌کنند.

سرریز شدن پارکینگ زیر پل‌ها، تبعات دیگری نیز   دارد. بدین معنی که برخی راننده‌ها برای اینکه خودروی خود را در پارکینگ جا دهند آن را بدون رعایت فاصله مناسب از دیگر راننده‌ها پارک می‌کنند و بدین وسیله از رفت و آمد باقی راننده‌ها جلوگیری می‌شود.  البته این مشکل در پارکینگ‌های غیررایگان به مراتب کمتر مشاهده می‌شود.

کد خبر 54326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز