جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

تاریکی برخی از خیابان‌های شهر باعث شده صندوق‌های صدقات نیز از دستبرد سارقان دور نمانند.

سرقت در تاریکی

نبود چراغ‌های روشنایی در مکان‌های یاد‌شده یا سوختن لامپ‌ها به قدری فضا را تاریک و دید در شب را مشکل می‌کند که سارقان در پناه آن، علاوه بر خودروها، می‌توانند به صندوق‌های صدقات نیز دستبرد بزنند.

سارقان اینچنینی که حتی دست در جیب فقرا نیز می‌برند، از نبود روشنایی چراغ‌ها استفاده کرده و صندوق‌های صدقات را به هر وسیله‌ای شده باز می‌کنند و محتویات آنرا به یغما می‌برند.

البته برخی از آنها نیز بدون صدمه زدن به صندوق‌ها و با به‌کار‌ گرفتن ترفند‌های گوناگون، اسکناس‌ها را بیرون می‌کشند. بنابراین به نظر می‌رسد علاوه بر تامین روشنایی شهر، آگاه کردن پلیس از حضور افراد مشکوک کنار صندوق‌های صدقات، می‌تواند از ابعاد این ناهنجاری بکاهد.

پارکبان تقلبی در کوچه‌ فرعی

پس از اجرای طرح پارکبان‌ در خیابان‌ها، اکنون عده ای به طورغیر قانونی اقدام به راه‌اندازی این طرح در کوچه‌ها کرده‌اند. تماس‌های مردمی با ستون «در شهر چه خبر» حاکی از آن است که برخی افراد که خود را پارکبان معرفی می‌کنند در کوچه‌های پرتردد برای جای پارک از مردم پول دریافت می‌کنند.

شهروندان می‌گویند در صورتی که به درخواست این افراد پاسخ داده نشود، آنها از پارک خودرو ممانعت به عمل می‌آورند و این اقدام موجب درگیری بین راننده و افرادی می‌شود که  خود را جای پارکبان جا زده‌اند.

این در حالی است که  برخی ادارات و شرکت‌ها نیز قسمتی از کوچه‌ها را به پارکینگ اختصاصی خود تبدیل کرده‌اند. این شرکت‌ها نگهبان اداره را مامور کرده‌اند تا برای کارمندان جای پارک رزرو کند و با استفاده از انواع و اقسام وسایل ریز و درشت از میله و طناب گرفته تا   بلوک سیمانی، جای پارک را به هر قیمتی حفظ کند.

اشتباه در سفارش تلفنی

چند سالی است که برخی فروشگاه‌های مواد غذایی محلی به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به مشتریان خود، سامانه سفارش‌های تلفنی را راه‌اندازی کرده‌اند. به این ترتیب مشتریان با گرفتن یک کد اشتراک ،در هر زمان که تمایل داشته باشند با فروشگاه مورد نظر تماس گرفته و درخواست خرید جنس می‌دهند.

هر چند این نوع سرویس‌دهی به ویژه برای افرادی که امکان خارج شدن از منزل را ندارند، بسیار سودمند است اما گاهی هم اشتباهاتی صورت می‌گیرد که مشکل را دوچندان می‌کند.

به عنوان مثال، مشتری کالاهایی با مشخصات مورد نظر خود‌‌ را سفارش می‌دهد اما هنگامی که پیک، اجناس را به محل می‌برد، مشتری متوجه می‌شود که این اجناس با آنچه که درخواست کرده متفاوت است.

البته در اغلب موارد این اشتباه توسط فروشگاه اصلاح می‌شود اما گاهی هم فروشندگان  به هیچ وجه زیر بار نمی‌روند و تقصیر را به گردن مشتری می‌اندازند.

با توجه به اینکه این اقدام در جهت رفاه حال مشتریان صورت می گیرد، خوب است تا فروشندگان دقت بیشتر ی به خرج دهند تا دقیقا همان جنسی را بفرستند که مشتری سفارش داده است.

در نبود سطل زباله

در نبود جایی در اتوبوس‌های شرکت واحد برای دور ریختن زباله،‌ گاهی اوقات علاوه بر زیر صندلی‌ها، سبد کتاب نیز پذیرای میهمان ناخوانده‌ای می‌شود که سنخیت فرهنگی چندانی با این بخش از اتوبوس ندارد.

برای نمونه در نبود سطل‌های زباله در اتوبوس‌ها، برخی مسافران از سبد کتاب به جای سطل زباله استفاده می‌کنند. این در حالی است که در ابتدا ، ورود سبد کتاب به اتوبوس‌های شرکت واحد، امید‌هایی را برای افزایش سرانه‌های میکروسکپی مطالعه به وجود آورد اما صحنه‌هایی که گاه در این بخش از سیستم حمل و نقل عمومی دیده می‌شود، نمایشگر نیاز مبرم به برنامه‌های گسترش فرهنگ‌ شهرنشینی است.

شاید نصب سطل‌‌ زباله در اتوبوس‌های یاد شده به عنوان قدم نخست بتواند اندکی از ارزش کتاب را در این بخش از شهر حفظ کند.

کد خبر 53614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز