شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

این روزها اغلب افرادی که از مینی‌بوس‌ برای تردد در شهرها استفاده می‌کنند با گردن‌درد از این وسیله حمل و نقل عمومی پیاده می‌شوند.

گردن درد در مینی بوس

مینی‌بوس‌های بیشتر شهرها با وجود پرطرفدار بودن، همچنان قدیمی و فرسوده‌اند. در واقع، تعداد کمی از مینی‌بوس‌ها با مدل‌های جدید عوض شده‌اند و مدل‌های قدیمی با مشکلات فراوان خود از جمله دودزا بودن و سرعت بسیار پایین، در شهرها تردد می‌کنند.

این مینی‌بوس‌ها که به کولر هم مجهز نیستند، سقف‌های بسیار کوتاهی دارند و مسافرانی که سر پا می‌ایستند باید برای تمام مسیر گردن خود را کج نگه‌دارند. این در حالی است که طبق قانون راننده موظف است تنها به اندازه تعداد صندلی‌های داخل وسیله نقلیه مسافر سوار کند و ایستادن مسافران داخل مینی بوس ممنوع است.

از طرف دیگر تشک صندلی‌ها به‌شدت فرسوده است و گاهی فاصله صندلی‌ها به اندازه‌ای کم است که مسافری با یک جثه متوسط هم به سختی روی آنها جا می‌شود.

حذف نمایشگر قیمت

پس از اعلام فروش بنزین آزاد، برخی از جایگاه های عرضه سوخت تغییراتی را در نمایشگر پمپ‌های داخل جایگاه  به وجود آورده‌اند که زمینه گمراهی رانندگان را فراهم می‌کند. از جمله این تغییرات حذف نمایشگر قیمت بنزینی است که وارد باک خودرو‌ها می‌شود.

بسیاری از رانندگان هنگام بنزین زدن به این نمایشگر توجه می‌کنند تا وقتی قیمت رند شد از ادامه بنزین زدن خودداری کنند تا مشکل کمبود پول خرد به وجود نیاید. اما متاسفانه حذف یا از کارانداختن نمایشگر قیمت،  این امکان را از رانندگان سلب می‌کند.

البته هنگامی که راننده در پایان سوخت گیری نازل را به مکان اولیه خودبازمی‌گرداندو قبل از اینکه کارت سوخت را از داخل کارتخوان خارج کند، قیمت نهایی روی نمایشگر دستگاه  کارتخوان نقش می‌بندد که در بیشتر مواقع مبلغ اعلام شده رند نیست و مشکلات بعدی تهیه پول خرد آغاز می‌شود.

دکل مرگبار

تعدادی از شهروندان، بالا رفتن از دکل‌های بزرگ برق را به عنوان تفریح افراد شجاع و نترس قلمداد کرده و با دست زدن به این تفریح مرگبار هم جان خود را به خطر انداخته  و هم الگویی نامناسب برای کودکان می‌شوند.

این روز‌ها نیز با تعطیل شدن مدارس سیل کودکان بازیگوش به کوچه و خیابان‌ها‌ ریخته و متاسفانه گاهی نیز سمت و سوی اخبار صفحه حوادث روزنامه‌ها را به سمت خود تغییر می‌دهند.

متاسفانه یکی از عوامل مرگباری که بخشی از این حوادث را رقم می‌زند بالا رفتن کودکان از این دکل‌های برق است. با اینکه علامت هشدار دهنده‌ای شامل یک جمجمه و 2 استخوان، همیشه خطر برق‌گرفتگی را به شهروندان گوشزد می‌کند اما باز هم برخی اصرار دارند از این دکل مرگبار بالا روند.

تمام این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که کابل‌های فشار قوی قادرند حتی در صورت نزدیک شدن فرد نیز، وی را دچار برق‌گرفتگی‌ کنند. البته خطر برق‌گرفتگی در هوای مرطوب و مه‌آلود به مراتب بیشتر می‌شود.

مغازه‌های آینه‌ای 

سال‌هاست که تعدادی از فروشندگان، به منظور بزرگ جلوه دادن فضای داخلی مغازه خود‌،‌ آینه‌ بزرگی روی دیوار مغازه نصب می‌کنند اما در چند ماه گذشته این آینه‌ها، دیوار‌های بیرون مغازه را نیز به اشغال خود درآورده‌اند.

گویا گرانی قیمت مغازه باعث شده واحد‌های تازه‌ساز، به اصطلاح کم‌کم آب رفته و انبوه‌سازان آنها را در مساحت‌های پایین‌تری بسازند.

همین موضوع فروشنده‌ها را بر آن داشته تا از وسایلی همچون آینه، برای بزرگنمایی مساحت محل کسب و کار خود و حتی بیرون از آن استفاده کنند.

آینه‌های یادشده که گاهی اندازه آنها به ۲ متر نیز می‌رسد، روی دیوار روبه‌رویی مغازه‌ها نصب می‌شوند. با اینکه آینه‌های مذکور حتی نور بعد از ظهر مغازه‌ها را نیز تامین می‌کنند اما به طور حتم شکستن چنین آینه‌ای برای رهگذران، خالی از خطر نخواهد بود.

کد خبر 53760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز