دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

برای خیلی از ما پیش آمده که هنگام باز کردن جعبه دستمال کاغذی ناخواسته آن را پاره‌ کرده‌ و به ناچار تا آخرین برگ دستمال را از جعبه پاره بیرون کشیده‌ایم.

جعبه‌های سخت باز شو

معمولا روی جعبه‌ دستمال کاغذی محل خط چین شده‌ای برای باز کردن جعبه در نظر گرفته شده است اما در اغلب موارد این محل با فشار دست و ناخن باز نمی شود و باید از وسیله ای برنده برای باز کردن صحیح و سالم جعبه استفاده کرد.

این در حالی است که تولید کنندگان می‌توانند با عمیق‌تر کردن خط‌چین‌ها این مشکل را حل کنند. از سوی دیگر برخی از جعبه‌های دستمال کاغذی که به منظور مصرف در خودرو طراحی شده‌اند در قسمت زیرین خودچسب دوطرفه‌ای دارند که امکان چسبیدن جعبه به داشبورد را فراهم می‌کند.

اما گاهی این چسب‌ها کیفیت مطلوبی ندارند و به سرعت خاصیت چسبندگی خود را از دست می‌دهند. خوب است که در مورد کیفیت این چسب‌ها دقت بیشتری صورت گیرد تا با هر ترمز یا پیچیدن خودرو،  جعبه دستمال روی داشبورد سرسره‌ بازی نکند.

نصب رایگان، یک شوخی جالب!

با گرم‌تر شدن هوا تقاضا برای کولر‌های گازی هم بالاتر رفته است. در این بین شرکت‌ها می کوشند از انواع و اقسام تبلیغات برای جذب هرچه بیشتر مشتری استفاده کنند. یکی از این تبلیغات که در واقع بیشتر یک شوخی به شمار می‌آید، وعده نصب رایگان کولر است.

این در حالی است که بر خلاف تصور مشتری، عملیات نصب کولر توسط برخی از شرکت‌ها رایگان نیست.

هرچند اغلب شرکت‌ها در تبلیغات خیابانی یا جراید جمله نصب رایگان را با حروف درشت بالای تصویر کولر تولیدی خود نوشته‌اند  اما در فاکتوری که به دست مشتری می‌دهند با حروف ریز یادآوری کرده‌اند که نصب رایگان شامل مواردی از قبیل هزینه لوله، کابل، برق‌کشی، ایاب و ذهاب، پایه‌های فلزی و بست نمی‌شود.

به بیان بهتر نه تنها نصب کولر‌ها رایگان نیست بلکه تقریبا معادل10درصد قیمت کولر را باید بابت هزینه نصب پرداخت کرد. البته نباید بی‌انصافی کرد چون  آخرین قسمت نصب کولر گازی که بلند کردن آن از روی زمین و قرار دادن روی پایه است به صورت رایگان انجام می‌شود.

آغاز ۳ ماه کار

تعطیلی برخی مدارس ابتدایی و راهنمایی، چهره شهر را تغییر داده و به دنبال آن، تعدادی از کودکانی که تا دیروز کیف و کوله‌های مدرسه به پشت داشتند، امروز بساط دستفروشی را به دوش می‌کشند.

۳ ماه تعطیلی این دسته از کودکان با ۳ ماه کار سختی گره خورده که هیچ‌یک از جامعه‌شناسان و روان‌شناسان، آن‌را برای قشر کودک و نوجوان مفید نمی‌دانند مگر آن دسته از کودکانی که بخشی از اوقات فراغت خود را در مراکز و مغازه‌های معتبر و مطمئن به کارآموزی می‌پردازند.

این در حالی است که این روز‌ها فال، فرفره، جعبه‌های شانسی یا واکس، بلال، بستنی و این اواخر حتی اسکاچ، کالا‌هایی هستند که در دست فروشنده‌های نوجوان دوره‌گرد به وفور یافت می‌شوند و به جز خطر به دام افتادن آنها در باند‌های بهره‌کشی از کودکان، هیچ نفع دیگری برای آنها ندارد.

از سوی دیگر رهگذرانی که علاقه‌ای به خرید اجباری از کودکان کار ندارند، مجبور می‌شوند برای به اصطلاح جا خالی دادن از سماجت کودکان فروشند‌ه، با حرکات زیگزاک آنها را دور بزنند.

برف در گرما

تعدادی از شهروندانی که در همسایگی ساختمان‌های در حال ساخت زندگی می‌کنند هر روز صبح در گرمای آزار دهنده هوا نیز، برف نسبتا سنگینی را از حیاط و بام منزل جمع می‌کنند که گویی خیال آب شدن ندارد.

این برف‌ها که به جای آسمان از ساختمان‌های نیمه‌کاره به سمت خانه‌ها می‌بارد، شامل خرده یونولیت‌هایی است که از چند سال پیش برای ساخت و ساز به کار می‌روند.

انبوهی، ریزی و سبکی دانه‌های سفید یونولیت، به علاوه بارش هر روزه آنها جان برخی خانم‌های خانه‌دار را به لب رسانده و آنها را از این نزولات جوی بی‌برکت، حسابی شاکی کرده است.

کد خبر 54459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز