چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

همزمان با گران شدن مواد اولیه محصولات پلاستیکی و کاهش کیفیت کاملا مشهود کیسه‌های پلاستیکی، کیفیت نی‌های پلاستیکی نیز کاهش یافته است.

نی‌های نحیف

این در حالی است که برای مکیدن مایعات، نی‌ها باید کاملا سالم باشند در غیر این صورت به جای نوشیدنی، مقدار زیادی هوا وارد دهان می‌شود.

شماری از شهروندان در تماس تلفنی با ستون«در شهر چه خبر» اعلام کرده‌اند که نی‌ها به‌ویژه نی‌هایی که به صورت باز در رستوران‌ها و آبمیوه‌فروشی‌ها عرضه می‌شوند به اندازه‌ای نازک شده‌اند که با کوچک ترین حرکتی سوراخ می‌شوند.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که در تولید برخی از نی‌ها هم از مواد نامرغوب و غیربهداشتی استفاده می شود. با توجه به اینکه نی در تماس مستقیم با دهان و مواد خوراکی قرار دارد، توجه به بهداشت و کیفیت تولید آن اهمیت زیادی دارد و باید در این زمینه دقت بیشتری به عمل آورد.

پخش سی دی در پمپ بنزین

از وقتی دستگاه‌های پخش کاست‌خور خود‌رو‌ها جای خود را به دستگاه‌های پخش سی دی داده‌اند، دستفروش‌ها هم نوار‌های کاست را از بساط خود جمع کرده و به فروش سی دی روی آورده‌اند.

یکی از محل‌هایی که دستفروش ها می‌توانند با بیشترین تعداد خودرو‌ها سر و کار داشته باشند، جایگاه‌های سوخت رسانی است. اخیرا در برخی از پمپ بنزین‌ها، دستفروش‌ها در بین خودرو‌ها می‌چرخند و فهرست سی دی‌های خود را به دست رانندگان می دهند تا  سی دی دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنند.

از آنجایی که اغلب این سی دی‌ها قیمت ارزانی دارند، برخی رانندگان هم برای خرید آن ترغیب می‌شوند. اما باید توجه داشت که این سی‌دی‌ها معمولا کیفیت نامطلوبی دارند و حتی گاهی سی دی خالی به دست مردم داده می‌شود.

به همین منظور بهتر است که رانندگان قبل از خرید، سی دی را در دستگاه پخش خودروی خود امتحان کنند و پس از اطمینان از سالم بودن آن، پولش را بپردازند.

صورتحساب خارجی

چند وقتی است که دارندگان تلفن‌های همراه، صورتحساب مکالمات تلفن همراه خود را طی پیامکی با حروف انگلیسی دریافت می‌کنند. در حالی که در هر نوبت توزیع صورتحساب‌های کاغذی، برخی شهروندان موفق به دریافت آن نمی‌شدند، شیوه جدید با استقبال خوبی رو به رو شده و مشترکان از این اقدام مخابرات استقبال کردند.

با وجود این، به گفته شهروندانی که با حروف انگلیسی آشنایی ندارند با اینکه ارسال صورتحساب به وسیله پیامک،‌ شیوه‌ای پسندیده و قابل تقدیر است اما انگلیسی بودن حروف آن، جمعی از مشترکان را از سودمندی این طرح محروم کرده است.

از سوی دیگر، مدافعان زبان فارسی نیز معتقدند در شرایطی که تشویق و تسهیل استفاده از پیامک‌های فارسی یکی از اهداف مخابرات است، ارسال صورتحساب با حروف انگلیسی چندان جالب نیست.

همچنین در شرایطی که کارشناسان فرهنگستان زبان و ادب فارسی در تلاشی مثبت سعی دارند، واژه‌های فارسی را احیا کنند، استفاده از پیامک های  فارسی می‌تواند گامی موثر باشد.

مسافر قاچاق

با اینکه  حضور مسافران سرپایی در اتوبوس‌های بین‌شهری ممنوع بوده و مشمول جریمه می‌شود اما تعدادی از راننده‌ها هیچ فرقی بین جاده‌های شهری و بین‌شهری قائل نمی‌شوند.

بدین معنی که اتوبوس‌ را مملو از مسافر کرده و حتی از پای رکاب و بوفه  نیز چشم‌پوشی نمی‌کنند. این در حالی است که تجربه نشان می‌دهد احتمال مرگ و جراحت افرادی که هنگام تصادف یا ترمز‌های شدید، روی صندلی نبوده‌اند به مراتب بیش از  مسافران نشسته است.

از سوی دیگر، با وجود مسافران قاچاق، عبور و مرور مسافران دیگر به راحتی صورت نمی‌گیرد. البته این موضوع فقط شامل مسافر‌ها نمی‌شود و گاهی اوقات بار بیش از حد آنها نیز مزید بر علت است.

به طور حتم در مواقعی که قسمت بار پر می‌شود،‌ بار اضافی مسافران به ناچار به داخل اتوبوس منتقل می‌شود.

کد خبر 54699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز