سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه 21 خرداد تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی را قرائت کرد.

به گزارش خانه ملت، جزییات - تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور به شرح زیراست:

- تذکر خباز نماینده کاشمر و بردسکن به وزرای جهاد کشاورزی و بازرگانی در خصوص تسریع در خرید شیر دامداران و رفع نگرانی و اعتراض ایجاد شده بعلت تعلل از ابتدای سال جاری.

- تذکرات نجف نژاد نماینده بابلسر به وزیر بازرگانی در خصوص لزوم ساماندهی بازار اقلام مورد نیاز خانوارها و جلوگیری از رشد بی رویه قیمتها و حمایت از اقشار آسیب پذیر و به رئیس جمهور در خصوص دستور استقرار فرمانداری فریدونکنار توسط وزارت کشور با توجه به آمادگی کامل و اعلام قبلی.

- تذکر یحیی زاده فیروز آباد نماینده تفت و میبد، هدایت خواه نماینده بویراحمد و دنا، رهبر نماینده اصفهان و میرتاج الدینی نماینده تبریز،اسکو و آذرشهر به رئیس جمهور در خصوص دستور تشکیل کمیته ای ویژه برای مقابله سریع با عوامل بی ثباتی بی سابقه نرخها بخصوص مواد غذائی.

- تذکر هدایت خواه نماینده بویراحمد و دنا، میرتاج الدینی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر و یحیی زاده فیروز آباد نماینده تفت و میبد به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در اجرای قانون ابلاغ شده دولت نسبت به استخدام آموزشیاران نهضت سواد آموزی و حق التدریسی های واجد شرایط.

- تذکرات میرتاج الدینی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر به وزیر مسکن و شهرسازی در خصوص رفع مشکل تعاونی مسکن فرهنگیان ناحیه یک آموزش وپرورش شهرستان تبریز با توجه به پیگیری های طولانی آنها و به وزیر راه و ترابری در خصوص ضرورت احداث زیر گذر در نقطه حادثه خیز ورودی روستای بایرام و دیزج در جاده خسرو شهر اسکو با توجه به وقوع تصادفات متعدد.

- تذکر حسینی نماینده پاوه، جوانرود و ثلاث به وزیر راه و ترابری در خصوص رسیدگی به رکود طرح های عمرانی و حمل و نقل استان بعلت ضعف مدیریت و عدم توان اجرایی مدیرکل استان کرمانشاه .

- تذکرات فلاحت پیشه نماینده اسلام آبادغرب به وزیر بازرگانی در خصوص ضرورت اعلام برنامه زمانی مشخص برای پایان دادن به التهاب موجود در بازار کالاهای مربوط به معیشت مردم و پرهیز از فرافکنی مشکلات و به وزیر نیرو در خصوص لزوم افزایش اعتبارات سدهای استان کرمانشاه با توجه به اهمیت راهبردی منابع آب این منطقه از کشور.

- تذکر بائوج لاهوتی نماینده لنگرود به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در پرداخت خسارت به کشاورزان و باغداران مرکبات استان گیلان بخصوص شهرستان لنگرود.

- تذکرات سودانی نماینده اهواز به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تامین تسهیلات لازم برای کشاورزان متضرر بر اثر خشکسالی و جلوگیری از وارد آمدن خسارات بیشتر به آنان و به وزیر نیرو در خصوص اجرای عدالت در توزیع آب بین مناطق مختلف کشاورزی استان خوزستان.

- تذکر جعفرزاده نماینده ماکو و چالدران، محمودزاده نماینده مهاباد، قاضی پور،  ذاکر و جهانگیرزاده نمایندگان ارومیه، محبی نیا نماینده میاندوآب و شاهین دژ، عثمانی نماینده بوکان، پرتویی نماینده سردشت و پیرانشهر، زنجانی حسنلویی نماینده نقده و اشنویه، آقایی مغانجویی نماینده سلماس و حسینی صدر نماینده خوی به وزیر جهاد کشاورزی پرداخت خسارات خشکسالی و سرمازدگی به کشاوزران، باغداران و دامداران شهرها و روستاهای استان آذربایجان غربی.

- تذکر مطورزاده نماینده خرمشهر به رئیس جمهور در خصوص دستور اقدام عاجل در خصوص بازسازی ورزشگاه شهید جهان آراء خرمشهر.

- تذکرات نادران و سروری نمایندگان تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تسریع در حل مشکل مشترکین تلفن مرکز ملت (بازار)؛

به وزیر بازرگانی در خصوص رسیدگی عاجل به توزیع نامناسب سیمان در کشور؛

به وزیر رفاه و تامین اجتماعی در خصوص توجه به شیوه بازنشسته نمودن پرسنل و رفع تبعیض در اجرای قانون بخصوص شاغلین سازمان تامین اجتماعی؛

به وزیر آموزش و پرورش در خصوص رسیدگی به توزیع مناسب منابع مالی برای کاهش مشکلات مالی معلمان و دبیران حق التدریسی؛

به وزرای کار و اموراجتماعی و  صنایع و معادن در خصوص جلوگیری از تعدیل نیروی انسانی در شرکتها بویژه در شرکتهای (فراورده های شیمیایی ایران ) و( همگن کار ) و تعطیلی کارخانجات؛

به رئیس جمهور در خصوص دستور حل مشکلات پسماندهای مرکز بازیافت زباله ها و دفن پسماندهای کهریزک برای جلوگیری ازاشاعه عفونت و فاجعه زیست محیطی و دستور جلوگیری از انهدام چاههای آب منطقه شهرستان شاندیز و زمین خواری و تغییر کاربری توسط شرکتهای تعاونی وابسته به دستگاههای اجرایی.

به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص امتناع از برخوردهای غیر قانونی با خبرگزاریهای کشور مشابه آنچه در رابطه باخبرگزاری فارس اتفاق افتاد.

- تذکر امیری کهنوج نماینده کهنوج به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص تامین تخصص های مورد نیاز بیمارستان های سینا و امام علی (علیه السلام) شهرستان زرند.

کد خبر 54564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز