همشهری آنلاین: هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی به سرپرستی سیدمحسن یحیوی مدیرکل بین‌المجالس ایران برای شرکت در یکصد و هجدهمین مجمع بین‌المجالس در کیپ تاون عازم آفریقای جنوبی شد.

به گزارش خانه ملت، در نشست عمومی این اجلاس، موضوعاتی همچون اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روز جهان مطرح خواهد شد.

براساس این گزارش، موضوعات دیگری نظیر نقش پارلمان ها در ایجاد موازنه بین امنیت ملی، امنیت بشری و آزادی های فردی و همچنین نقش پارلمان ها در رفع تهدیدات فراروی دموکراسی، نظارت پارلمانی بر سیاست های دولتی در خصوص کمک های خارجی، کارگران مهاجر، قاچاق انسان، بیگانه ستیزی و حقوق بشر در سه کمیته دائمی تخصصی این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر نمایندگان بیش از 130 کشور جهان قرار خواهد گرفت.

در اجلاس کیپ تاون همچنین مسایل مبتلابه زنان نیز در قالب موضوع قاچاق زنان و همچنین دفاع و احترام به حقوق زنان کارگر مهاجر در نشست یک روزه نمایندگان زن مجالس جهان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این اجلاس "کاظم جلالی" نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو علی البدل کمیته حقوق بشر نمایندگان مجالس شرکت می کند.

بنابه دعوت اتحادیه بین المجالس جهان،سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون اجرایی مجمع پارلمانی آسیا (APA) به همراه سیدهادی نژاد حسینیان دبیرکل این مجمع بعنوان ناظر در اجلاس کیپ تاو شرکت خواهند کرد.

اتحادیه بین المجالس یک سازمان مهم غیر دولتی است که در حال حاضر مجالس 147 کشور جهان در آن عضویت دارند. مقر این اتحادیه در ژنو است و هر سال اجلاس بهاره خود را در یکی از کشورهای عضو برگزار می نماید.

یکصد و هیجدهمین مجمع بین المجالس از 25 تا 30 فروردین ماه جاری در کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

کد خبر 48508

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز